بایدن جشن عید فطر را به کاخ سفید بازگرداند

بایدن جشن عید فطر را به کاخ سفید بازگرداند
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 - 07:14

دونالد ترامپ برگزاری جشن عید فطر را در کاخ سفید ملغی کرده بود.

العالم - آمریکا

به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، عید فطر را جشن گرفت و سنت برگزاری جشن پایان ماه رمضان در کاخ سفید را که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ ملغی شده بود، احیا کرد.

بایدن که برای صدها نفر در این جشن سخنرانی می‌کرد گفت که او در کارزار انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود جشن عید فطر را به کاخ سفید بازگرداند، اما سال گذشته به‌خاطر شیوع ویروس کرونا مجبور شد که این جشن را به صورت مجازی برگزار کند.

وی اظهار داشت: «امروز در سراسر جهان شاهد این هستیم که مسلمانان بسیاری هدف خشونت قرار می‌گیرند. هیچ کسی، هیچ کسی نباید به خاطر اعتقادات مذهبی خود تحت تبعیض و سرکوب واقع شود.»

رئیس جمهور ایالات متحده در ادامه افزود: «ما باید اذعان کنیم که هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن باقی مانده است، چه خارج از کشور و چه اینجا. مسلمانان هر روز ملت ما را قوی‌تر می‌کنند، حتی با این که آنها با چالش‌ها و تهدیداتی واقعی در جامعه ما مواجه هستند، از جمله خشونت هدفمند و اسلام‌هراسی.»

روسای جمهور ایالات متحده از زمان بیل کلینتون عید فطر را جشن می‌گرفتند؛ تا دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ که هیچ مراسمی برگزار نمی‌کرد و صرفا بیانیه‌هایی را به این مناسبت منتشر می‌کرد.

بایدن گفت او به تازگی نخستین زن مسلمان را به یک منصب فدرال گمارده که این امر نشان‌دهنده تعهد او برای ایجاد دولتی است که به تنوع احترام می‌گذارد و «شبیه آمریکاست».

پربیننده ترین خبرها