روسیه: اسرائیل از حمایت نئونازی‌های اوکراین دست بکشد

روسیه: اسرائیل از حمایت نئونازی‌های اوکراین دست بکشد
چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401 - 02:09

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی را متهم به حمایت از نئونازی ها در اوکراین کرده است.

العالم-اروپا

شبکه "راشاتودی"، زاخارووا با انتقاد از اظهارات یائیرلاپید وزیر امورخارجه دولت صهیونیست، گفت که اظهارات مغایر با تاریخ وی مورد توجه مسکو قرار گرفته است، اظهاراتی که به طور گسترده‌ای رویکرد دولت کنونی تل‌آویو در حمایت از رژیم نئونازی‌های کیف را بیان می‌کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد: به دلایلی، مطبوعات غربی (و برخی لیبرال های روسیه) هنوز در مورد ماهیت نئونازی ها در اوکراین بحث می کنند و به عنوان یکی از شواهد و دلایل خود، ریشه یهودی ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین را به عنوان گواه مطرح می کنند.

زاخارووا این گواه و دلیل را نه تنها پذیرفتنی ندانست، بلکه آن را خبیثانه خواند و افزود که متاسفانه تاریخ شاهد مثال های زیاد ودردناکی از همکاری یهودیان و نازی‌ها بوده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه افزود: در لهستان و دیگر کشورهای اروپای شرقی، آلمانی‌ها، صنعتکاران یهودی را به عنوان رؤسای گتوها (ghetto) و شوراهای یهودی منصوب کردندو برخی از آنها با وحشیانه‌ترین اعمالشان به یاد آورده می شوند.

زاخارووا افزود: جاکوب لیکن یهودی در لهستان یهودیان را زیر نظر داشت و به حکومت هیتلر همه چیز را اطلاع می داد و هموطنان خود را به مرگ حتمی و مرگ دردآور محکوم می کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بار دیگر تأکید کرد که ریشه یهودی رییس جمهوری اوکراین تضمینی بر این نخواهد بود که وی از گسترش نئونازیسم در کشورش حمایت نکند.

وی خطاب به وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی گفت که چگونه است که لاپید و حکومت اسرائیل این مسائل را درک نمی‌کنند، همچنان که آنها چشم خود را به روی اقدام نظامیان ارتش سرخ بستند که هولوکاست را متوقف و جهان یهود را نجات دادند.

انتقاد زاخارووا از اظهارات لاپید ساعاتی پس از آن مطرح می شود که خبرگزاری‌ها اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین موافقت کرده و مقامات این رژیم در مورد افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف در حال رایزنی و گفت وگو هستند.

اسرائیلی ها ادعا می کنند حدود ۱۰۰ تن کمک بشردوستانه به اوکراین ارسال و یک بیمارستان صحرایی در غرب این کشور برای مدت شش هفته راه اندازی کرده اند.

به گفته یک مقام دیپلماتیک، رژیم صهیونیستی ارسال تسلیحات تهاجمی یا فناوری های دفاعی پیشرفته مانند سیستم ضد موشکی گنبد آهنین را در برنامه ندارد، لیکن تلاش خواهد کرد تجهیزاتی را بیابد که بتوان بدون ایجاد بحران با مسکو، اهدا کند.

این منبع گفته است: هنوز برنامه‌ای برای ارائه تسلیحات تهاجمی وجود ندارد و فقط سلاح‌های دفاعی در برنامه هست.

زلنسکی و دیگر مقامات اوکراینی بارها از دریافت سامانه گنبد آهنین به عنوان مهم ترین آرزوهای خود برای تجهیزات دفاعی یاد کرده اند.

رئیس جمهوری اوکراین ماه گذشته، در کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) گفت: همه می‌دانند که سیستم‌های دفاع موشکی شما قوی است. شما قطعا می توانید به مردم ما کمک کنید، جان اوکراینی ها و یهودیان اوکراینی را نجات دهید.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها