گلایه صنعاء از تعلل ائتلاف سعودی در پرونده تبادل اسرا

گلایه صنعاء از تعلل ائتلاف سعودی در پرونده تبادل اسرا
پنج‌شنبه 15 ارديبهشت 1401 - 10:21

رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن گفت، به علت تعلل طرف مقابل پرونده تبادل اسرا بسیار کند پیش می‌رود.

العالم - یمن

رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن گفت، به‌رغم آنکه صنعاء گام‌های بسیاری برای حل پرونده انسانی تبادل اسرا برداشته، سیر مذاکرات با سازمان ملل درباره تبادل اسرا بسیار کند پیش می‌رود.

وی به شبکه «المسیره» گفت: پس از آنکه عربستان سعودی طرح ادعایی خود را در خصوص آزادی برخی اسرای ما ارائه کند، صلیب سرخ اعلام کرده که با این بازداشتی‌ها ملاقات کرده و آنها از ملیت‌های مختلف هستند. نتوانستیم از این بازداشتی‌ها در زندان‌های سعودی استقبال کنیم زیرا آنها برای ما ناشناخته و از کشورهای مختلف هستند.

المرتضی ادامه داد، علت تأخیر در اجرای توافق تبادل اسرا با نظارت سازمان ملل، «تعلل مزدوران» ائتلاف متجاوز در ارائه لیست‌ اسامی اسرا است. وی در ادامه گفت: امیدواریم که سازمان ملل برای پیشرفت در پرونده اسرا، بر این مزدوران به منظور ارائه لیست‌های مذکور اعمال فشار کند.

المرتضی تأکید کرد: سعی کردیم از آتش‌بس برای پیشرفت در پرونده اسرا استفاده کنیم اما با کماس تأسف این موضوع تا کنون به شکلی ملموس رخ نداده است.

«هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در ۱۳ فروردین از آغاز آتش‌بس دو ماهه بین طرف‌های درگیر در یمن خبر داد و خواستار توقف تمامی عملیات‌های نظامی شد. قرار بود بر اساس این آتش‌بس، فرودگاه صنعاء بازگشایی شود اما نیروهای متحد ائتلاف سعودی از برقراری پروازها جلوگیری می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها