افزایش نارضایتی آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی بایدن

افزایش نارضایتی آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی بایدن
پنج‌شنبه 15 ارديبهشت 1401 - 13:12

جدیدترین نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» نشان می‌دهد که 66 درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی بایدن ناراضی هستند.

العالم - آمریکا

طبق جدیدترین نظرسنجی سی ان ان، افکار عمومی مردم آمریکا در قبال موضوع اقتصاد به بدترین وضعیت خود در یک دهه رسیده است و بسیاری از مردم آمریکا می‌گویند که در زندگی‌های خود احساس فشار مالی می‌کنند.

طبق این نظرسنجی، بدبینی مردم آمریکا به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در اداره معضلات اقتصادی نیز رو به افزایش است به طوری که اکثر بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که سیاست‌های وی به اقتصاد آسیب وارد کرده است و هشت نفر از هر ده آمریکایی بر این باورند که دولت بایدن اقدامات کافی برای مقابله با تورم را انجام نمی‌دهد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۲۳ درصد شرایط اقتصادی را تا حدودی خوب ارزیابی کرده‌اند که از ۳۷ درصد در ماه دسامبر و ۵۴ درصد در ماه آوریل کاهش داشته است. آخرین باری که آمار افکار عمومی آمریکا در خصوص مسائل اقتصادی تا این حد در نظرسنجی سی ان ان ضعیف بود، نوامبر سال ۲۰۱۱ بود که فقط ۱۸ درصد از آمریکایی‌ها، شرایط اقتصادی را خوب می‌دانستند.

طبق این گزارش، اقتصاد همچنان نقطه ضعف قابل توجهی برای رئیس جمهور است و میزان محبوبیت کلی بایدن در مسائل اقتصادی تنها ۴۱ درصد است و ۵۹ درصد مخالف عملکرد وی در بحث اقتصاد هستند که تغییر چندانی در مقایسه با نظرسنجی‌های پیشین سی ان ان در ژانویه و فوریه نداشته است.

با اینحال، به طور جزئی میزان محبوبیت بایدن در بحث اقتصادی همچنان رو به کاهش است و تنها ۳۴ درصد از مردم آمریکا عملکرد اقتصادی بایدن رضایت دارند و ۶۶ درصد از آن ناراضی هستند و این در حالی است که اوایل سال جاری میلادی میزان رضایتمندی از عملکرد اقتصادی بایدن در میان آمریکایی‌ها ۳۷ درصد و میزان نارضایتی از وی ۶۲ درصد بوده است.

بر اساس این بررسی‌ها میزان محبوبیت بایدن در بحث کمک به طبقه متوسط جامعه نیز رو به کاهش بوده است و میزان رضایتمندی از وی در این زمینه تنها ۳۶ درصد است در مقایسه با رضایتمندی ۴۱ درصدی در ماه فوریه کاهش داشته است.

در بحث مهاجرت نیز تنها ۳۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از عملکرد وی رضایت داشتند که از ۴۰ درصد رضایتمندی از بایدن در ماه دسامبر پایین‌تر است و حتی در بین حزب دموکرات، تنها هفت نفر از هر ۱۰ آمریکایی از عملکرد وی در بحث اقتصاد رضایت داشتند و ۷۱ درصد از عملکرد وی در کمک به طبقه متوسط حمایت کردند که در مقایسه با ۸۶ درصد دموکراتی که در ماه دسامبر از مجموع عملکرد وی راضی بودند، پایین‌تر بوده است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که در مجموع تنها ۱۹ درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که سیاست‌های بایدن، شرایط اقتصادی را در آمریکا بهبود داده است و ۲۶ درصد می‌گویند که سیاست‌های وی هیچ تأثیری در بهبود وضعیت اقتصاد ایالات متحده نداشته است و ۵۵ درصد گفتند که سیاست‌های بایدن، اوضاع اقتصادی آمریکا را بدتر کرده است.

سی ان ان با اشاره به نتایج نظرسنجی گزارش کرد که مشکل بایدن این است که اکثر آمریکایی‌ها در حال حاضر احتمالاً نگرانی بیشتری در خصوص مسائل اقتصادی در مقایسه با جنگ اوکراین و یا کووید-۱۹ دارند به طوریکه نیمی از آمریکایی‌ها یا همان ۵۰ درصد، اقتصاد را مهم‌ترین موضوع کشور خود می‌دانند که در مقایسه با ماه نوامبر افزایش ۳۶ درصدی داشته است.

نظرسنجی سی ان ان با نرم‌افزار «اس اس آر اس» از ۲۸ آوریل تا اول می (هشتم تا اول اردیبهشت ماه) در بین نمونه تصادفی از یکهزار و هفت بزرگسال آمریکایی از طریق تلفن و یا به صورت آنلاین و اینترنت برگزار شده است و حاشیه خطای آن مثبت و منفی ۳.۹ درصد بوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها