مذاکرات مغرب با رژیم صهیونیستی برای نوسازی جنگنده های این کشور

مذاکرات مغرب با رژیم صهیونیستی برای نوسازی جنگنده های این کشور
شنبه 17 ارديبهشت 1401 - 10:49

منابع رسانه ای گزارش داده اند که مغرب در حال انعقاد توافق امنیتی با شرکت تسلیحاتي صهیونیستی "البیت سیستمز"  برای تجهیز نیروهای مسلح این کشور به موشک های کروز است.

العالم - مغرب

روزنامه تخصصی دیفنس که اخبار نظامی و دفاعی را منتشر می کند، نوشت: مغرب برای توسعه زرادخانه نیروی هوایی سلطنتی خود در حال خرید موشک اسرائیلی (کروز) معروف به (موشک راهنما ) است.

به گفته منابع رسانه ای ، مغرب در مرحله اول به دنبال این است که موشک اسرائیلی را بر روی جنگنده های F-5 مورد استفاده قرار دهد.

این منابع خاطرنشان کردند: «تکمیل قرارداد نظامی میان شرکت (البیت سیستمز) و نیروهای مسلح سلطنتی مغرب به تأیید نهادهای امنیتی اسرائیل بستگی دارد، اما با توجه به نزدیکی سیاسی اخیر دو طرف، اجرای این قرارداد مشکلی برای مغرب ایجاد نمی‌کند.

بنابر این گزارش، داده‌های وزارت جنگ رژیم اسرائیل نشان می‌دهد «مغرب پس از نزدیکی سیاسی اخیر با تل آویو، مجموعه‌ای از سامانه دفاعی از اسرائیل دریافت کرده که این توافق در سفر «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم به رباط پایتخت مغرب ، که برای بررسی مسائل امنیتی مشترک صورت گرفته بود، انجام شد.

در گزارش اخیر این وزارتخانه آمده است که «نیروهای مسلح سلطنتی، به سیستم‌های امنیتی دفاعی مدرنی دست یافته اند که توسط برخی شرکت‌های نظامی اسرائیل از جمله شرکت صنایع هوافضای اسرائیل، Elbit Systems و Rafael ساخته شده‌اند.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرده، «کشورهای مغرب، امارات و بحرین برای دستیابی به این سامانه‌ها قراردادهای مشترکی با اسرائیل امضا کرده‌اند که ارزش مالی آن بیش از 800 میلیون دلار است» و این که صادرات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی، در سال 2022 بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها