روسیه: حجم زیادی از تجهیزات نظامی آمریکا و اروپا در خارکف منهدم شد

روسیه: حجم زیادی از تجهیزات نظامی آمریکا و اروپا در خارکف منهدم شد
شنبه 17 ارديبهشت 1401 - 15:34

روسیه امروز اعلام کرد که مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی آمریکایی و اروپایی در منطقه خارکف اوکراین منهدم شده است.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه عنوان کرد که حجم زیادی از سخت‌افزارهای نظامی آمریکایی و اروپایی به دنبال یک حمله هوایی روسیه در منطقه خارکف منهدم شده است.

"ایگور کناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطر نشان کرد: در حومه ایستگاه راه‌آهن "بوگودوخوف" در منطقه خارکف حجم زیادی از تجهیزات نظامی که کی‌یف از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا دریافت کرده بود، به دنبال یک حمله هوایی روسیه نابود شدند.

اظهارات این مقام روس در حالی مطرح شده است که مسکو اخیرا هشدار داده بود تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود که پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها