الغنوشی: با وجود کودتای سعید، جنبش النهضه به قوت خود باقی است

الغنوشی: با وجود کودتای سعید، جنبش النهضه به قوت خود باقی است
يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 - 22:53

راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضه تونس گفت: "رئیس جمهور تونس با کودتای 25 ژوئیه، باعث شد که انقلاب تونس پشتوانه اش در داخل و اعتبارش را در خارج از کشور از دست بدهد.

العالم - تونس

الغنوشی افزود: برای بازگرداندن این پشتوانه نیاز به مبارزه گسترده است و جبهه نجات باید برای بازگرداندن این پشتوانه که کودتا آنرا از بین برده است، تلاش کند.

الغنوشی برای بزرگداشت «سی و یکمین سالگرد شهادت اعضای جنبش دانشجویی به دست رژیم بن علی در روز هشتم ماه مه ، نشستی در مقر جنبش خود برگزار کرد.

الغنوشی گفت: تونس به قانون اساسی و آزادی برمی گردد و آنچه تونس را متمایز می کند ، این است که تا زمانی که راه شهدا را دنبال کنید ، روحیه آزادی خواهی دراین کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: "کودتا فقط یک مرحله سیاه خواهد بود که تونسی ها آن را فراموش خواهند کرد. استبداد و دیکتاتوری بورقیبه و بن علی درحد و اندازه کودتا نبود. در زمان آن ها پارلمان وجود داشت، اگرچه صوری بود."

الغنوشی درباره تهدیدهای گروه الحشد (حامیان رئیس جمهور تونس) به جنبش النهضه درخصوص نزدیک شدن به پایان کار خود،‌ گفت جنبش النهضه به قوت خود باقی است و ما هیچ وقت برای دشمنان خود هم مرگ نمی خواهیم بلکه خواهان زندگی شرافتمندانه برای همه مردم است و خواهان دموکراسی و عدالت و آزادی برای همه هستیم.

قیس سعید رئیس جمهوری تونس که ۱۷ فروردین امسال پارلمان این کشور را منحل و با توصیف برگزاری نشست مجازی نمایندگان به «تلاش نافرجام برای کودتا» آن‌ها را به پیگرد کیفری تهدید کرد، یک هفته پس از اعلام خبر تشکیل چنین جبهه‌ای، گفت که قانون اساسی جدید تونس به زودی تدوین و همه پرسی آن در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) برگزار می‌شود.

تونس علاوه بر بحران سیاسی با بحران اجتماعی و اقتصادی مواجه است و مذاکرات با صندوق بین المللی پول با امید دستیابی به وام جدید در جریان است.

پربیننده ترین خبرها