آمار بالای شرکت کنندگان انتخابات پارلمان لبنان در خارج از کشور

 آمار بالای شرکت کنندگان انتخابات پارلمان لبنان در خارج از کشور
دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 - 17:03

وزیر کشور لبنان ضمن اعلام تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی در داخل، آمار مشارکت لبنانی‌های خارج از کشور را بسیار خوب توصیف کرد.

العالم - لبنان

لبنانی‌ها روز یک‌شنبه هفته آینده پای صندوق‌های رای می‌روند تا نمایندگان جدید پارلمان را انتخاب کنند؛ این اولین رویداد سیاسی مهم این کشور، بعد از بحران مالی و اقتصادی کنونی است.

براساس گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «بسام المولوی» وزیر کشور لبنان، وجود هرگونه نگرانی درخصوص گزارش‌های امنیتی درباره روز پانزدهم این ماه (تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان) را رد کرد.

المولوی طی یک بیانیه مطبوعاتی اذعان کرد که در گزارش‌های امنیتی و اطلاعاتی که او روزانه درخصوص وضعیت پانزدهم این ماه دریافت می‌کند، هیچ جای نگرانی وجود ندارد. وی همچنین تأیید کرد که به مناطق «خطرناک» توجه امنیتی مضاعفی خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع برگزاری انتخابات است، افزود: در مورد صف‌های رای‌دهندگان در مقابل کنسولگری در دبی، می‌توانیم آن را یک جشن و موجب شادی بدانیم؛ چرا که به خوبی نشان می‌دهد تعداد زیادی از لبنانی‌ها خواهان بیان نظرات خود و تغییر هستند.

وزیر کشور لبنان اظهار کرد: «حضور رای‌دهندگان تا ظهر دیروز در انتخابات خارج از کشور بیش از حد انتظار خوب بود و علی‌رغم ابهامات و مشکلات احتمالی در استرالیا یا دبی وجود داشت، هیچ مشکلی به وجود نیامد».

روز گذشته (یک‌شنبه) مرحله دوم رای‌گیری برای مهاجران لبنانی در ۴۸کشور پس از برگزاری مرحله اول در تعدادی از کشورهای عربی در سه روز گذشته (جمعه) آغاز شد.

این در حالی است که انتخابات پارلمانی در داخل لبنان برای انتخاب ۱۲۸ نماینده در ۱۵ این ماه برگزار می‌شود و ۱۰۳ لیست شامل ۷۱۸ نامزد در ۱۵ حوزه انتخاباتی با هم رقابت خواهند کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها