سیدحسن نصرالله: اولویت مردم معیشت است نه سلاح مقاومت/ هیچ طرفی در لبنان نمی تواند مقاومت را خلع سلاح کند

سیدحسن نصرالله: اولویت مردم معیشت است نه سلاح مقاومت/ هیچ طرفی در لبنان نمی تواند مقاومت را خلع سلاح کند
دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 - 19:11

سیدحسن نصرالله در مراسم انتخاباتی حزب الله لبنان گفت: برخی از سیاستمداران لبنانی با اینکه رژیم صهیونیستی به آب و گاز لبنان طمع دارد اما این رژیم را دشمن نمی دانند.

العالم - لبنان

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در این همایش انتخاباتی که در شهرهای «صور» و «النبطی» برگزار شده است گفت: نظرسنجی ها در لبنان نشان می دهد که دغدغه مردم اوضاع معیشتی است نه سلاح مقاومت، پارلمان و دولت جدید باید مشکلات مردم را حل کند، آنها که دم از خلع سلاح مقاومت می زنند، نسبت به رنج‌های جنوب لبنان از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی در فلسطین بی توجه هستند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی از زمان تشکیل در سال 1948 اقدام به حمله به روستاهای مرزی در جنوب لبنان و اخراج اهالی آن کرد، جنوب و روستاهای مرزی هرگز مورد توجه حکومت نبود.

سیدحسن نصرالله یادآور شد: برخی از سیاستمداران لبنانی با اینکه رژیم صهیونیستی به آب و گاز لبنان طمع دارد اما این رژیم را دشمن نمی دانند.

امام موسی صدر می خواست جنوب هسته آزادی فلسطیبن باشد

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که وقتی نیروهای سپر عربی به لبنان آمدند امام موسی صدر کوشید آنها را به طرف جنوب هدایت کند اما موفق نشد، همه در لبنان باید بدانند که چرا جنوب سلاح حمل کرد، هیچ طرفی در لبنان نمی تواند مقاومت در جنوب را خلع سلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی صدر به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی بود، او می‌خواست که جنوب لبنان منطقه‌ای نفوذناپذیر و صخره ای باشد که آروزهای رژیم صهیونیستی را در هم بکوید و هسته آزادی فلسطیبن باشد.

آزادسازی جنوب لبنان بزرگترین دست‌آورد لبنان از سال 1948 است

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: بزرگترین دستاورد تاریخ لبنان از سال 1948 آزادی جنوب در مه 2000 بود، ما مقاومت را انحصاری نکرده ایم و دستاوردهای آن را به نام خودمان ثبت نکرده ایم، مقاومت در لبنان آخرین میخ را به پیکر پروژه اسرائیل بزرگ کوبید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد که یکی از دستاوردهای مقاومت لبنان به شکست کشاندن پروژه «ارتش شکست ناپذیر» است، امروز مهمترین مساله، حمایت از لبنان در برابر تجاوز اسرائیلی است که این ماموریت را مقاومت انجام می دهد، تمام روستاهای خط مقدم امروز احساس امنیت، کرامت و قدرت می کنند و این از دستاوردهای مقاومت است.

تا آخرین نفس آماده بررسی استراتژی دفاعی لبنان هستیم

وی افزود: اشخاصی که خواستار خلع سلاح مقاومت هستند وقتی از آنان راه جایگزین درخواست می شود هیچ جایگزینی ارائه نمی دهند، در سال 2006 استراتژی دفاع از لبنان را ارائه دادیم اما از طرف مقابل پاسخی دریافت نکردیم، تا آخرین نفس آماده بررسی استراتژی دفاعی لبنان هستیم.

حامیان خلع سلاح خواستار بی‌دفاعی لبنان در برابر اسرائیل هستند

نصرالله تاکید کرد که آیا ارتش لبنان با امکانات اندکش در زمان حاضر قادر به حمایت از لبنان است؟ اشخاصی که خواستار خلع سلاح مقاومت هستند دانسته یا ندانسته می خواهند لبنان در برابر دشمن صهیونیستی بی دفاع باشد، آنان می خواهند لبنان آخرین برگ برنده اش در زمینه استخراج نفت و گاز در آبهایش را از دست بدهد.

وی افزود: ما دارای میلیاردها دلار ثروت نفتی و گازی در آبهایمان هستیم که به ما امکان می دهد بدهی هایمان را بپردازیم، کشور آسیب دیده، غارت شده، گرسنه و فقیر ما نیازمند صدها میلیارد دلاری است که در آبهایمان موجود است، به حکومت و مردم لبنان می گویم که دارای مقاومتی شجاع و قوی هستید که می تواند به دشمن بگوید درصورتیکه بخواهید مانع لبنان شوید این مقاومت مانع شما خواهد شد، کسی تردید ندارد که مقاومت قادر به چنین کاری است و رژیم صهیونیستی عقب نشینی خواهد کرد.

مقاومت سد راه پروژه های آمریکاست

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اقدامات آمریکا در منطقه تصریح کرد که آمریکایی‌ها می دانند درصورتیکه بخواهند مانع لبنان شوند این کشور دارای مقاومتی است که پاسخ خواهد داد، اگر همبستگی داشته باشیم خواهیم توانست اراده مان را در سطح بین المللی تحمیل کنیم، درصورتیکه مقاومت خلع سلاح شود آمریکا درخواست‌هایی مانند به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و اسکان فلسطینیان در لبنان را مطرح خواهد کرد.

سیدحسن نصرالله یادآور شد: برخی حملات انتخاباتی هفته های گذشته علیه مقاومت را جنگ سیاسی ژوئیه توصیف نمودند، هدف از این حملات انتخاباتی خلع سلاح مقاومت است، باید با اراده و قدرت و صداقتتان در جنگ سیاسی ژوئیه پیروز شوید، در جنگ سیاسی ژوئیه در روز 15 مه سربلند بیرون خواهیم آمد و مقاومت سیاسی خواهیم نمود تا مقاومت نظامی مسلح ما باقی بماند، مقاومت برای لبنان استخراج نفت و گاز از آبهای منطقه ای را تضمین خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله در پایان گفت: مقاومت پدیده ای گذرا نیست بلکه میراث انسانی، تمدنی، روحی و معنوی مردم و مناطق ما به ویژه اهالی جنوب لبنان است، مقاومت نتیجه فداکاری رهبران بزرگ ما همچون امام موسی صدر است پس باید در کنار آن و همپیمانانش ایستاد، مقاومت نتیجه فداکاری هزاران مرد و زن است که به بازداشتگاه‌ها رفتند و هزاران شخصی است که به خاطر آن مجروح شدند، مقاومت، مقاومت مردم لبنان و اهالی جنوب است و نمی توان از آن عدول کرد، کسی که می خواهد از لبنان و آبهای آن دفاع کند به مقاومت و همپیمانانش رای دهد.

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه مقاومت در لبنان در حالت آماده‌باش و نهایت آمادگی قرار دارد، در پایان خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: «در پاسخ به هر گونه اشتباه در قبال لبنان، تردید نخواهیم کرد. ما از مانور، ارتش و حضور تو نمی‌ترسیم. ما ایمان داریم که تو از خانه عنکبوت سست‌تر هستی».

پربیننده ترین خبرها