انصارالله یمن: با گفت‌وگوهای ملی به شرط عدم وجود فشارهای خارجی موافقیم

انصارالله یمن: با گفت‌وگوهای ملی به شرط عدم وجود فشارهای خارجی موافقیم
سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 - 11:21

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد آن‌ها ضمن مخالفت با دیکته‌های خارجی برای این کشور، از گفت‌وگوهای ملی استقبال می‌کنند.

العالم - یمن

«عبدالملک العجری» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شب گذشته (دوشنبه) تاکید کرد که گفت‌وگوهای ملی با تمام جناح‌های سیاسی یمنی را خارج از فشارهای خارجی قبول دارند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، العجری در پیامی توئیتری تاکید کرد که جنبش انصارالله تمام طرف‌ها و جناح‌های یمنی را به‌عنوان شریک خود در تمام روندهای سیاسی قبول دارد و از گفت‌وگو با آن‌ها به دور از فشارهای خارجی استقبال می‌کند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن افزود: «گفت‌وگو با طرف های سیاسی یمنی را رد نمی‌کنیم؛ چرا که آنان شرکای ما در تصمیمات و روندها هستند».

العجری خاطرنشان کرد: «با این وجود، لازم است که گفت‌وگو باید در فضایی محترمانه و دور از فشارهای خارجی باشد؛ اول جنگ و محاصره‌ی تمام شود و سپس به مذاکره روی بیاوورند».

وی در پایان گفت: «این عادلانه نیست که میز گفت‌وگو را پیش رو بگذارند و سپس در پشت سر، خارجی‌ها شمشیر بکشند و محاصره‌شان را هم ادامه دهند؛ این میزِ دیکته‌کردن خواسته‌ها خواهد بود و نه میزی برای گفت‌وگو».

پیش از این رهبر جنبش انصارالله یمن و سایر سران آن تأکید کرده بودند که گفت وگوها را به شرطی با طرف‌های یمنی در داخل آغاز می‌کنند که جنگ و محاصره پایان یافته و مذاکرات ملی به دور از تاثیرات و فشارهای خارجی باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها