مورا با باقری دیدار کرد

مورا با باقری دیدار کرد
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 - 13:36

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین با رییس تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران دیدار کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین با علی باقری، رییس تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران دیدار کرد.

انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌ کننده مذاکرات وین دیروز (سه شنبه) به منظور پیگیری مذاکرات وین راهی تهران شد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شده و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشته اند.

دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

حسین امیرعبداللهیان وزر امور خارجه کشورمان با انتشار توییتی خاطرنشان کرد، دو مسیر خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها پیگیری می شود. مصون‌سازی کشور از مسیر تحول اقتصادی و توزيع عادلانه نظام پرداخت یارانه یک راهبرد اصلی است.

وی افزود: مذاكره برای لغو تحريم ها، با رعايت خطوط قرمز ايران در رسيدن به توافقی خوب، قوی و پايدار در مسير درست خود پيگيري مي شود.

در همین حال یک مقام ایرانی به شبکه «الجزیره» گفته گه بیش از ۹۰ درصد مسائل در مذاکرات وین به صورت شفاهی مورد توافق قرار گرفت اما به توافقی مکتوب تبدیل نشد.وی خاطرنشان کرده شش موضوع، هسته اختلافات اصلی با آمریکا در مذاکرات هسته‌ای را تشکیل می‌دهد و «تضمین‌های اجرایی» بازرترین نقاط حل نشده با واشنگتن در این مذاکرات است.

این مقام همچنین تأکید کرده که تحقق توافق هسته‌ای به جدیت و حسن نیت آمریکا بستگی دارد.

پربیننده ترین خبرها