خطیب‌زاده هدف قرار دادن تعمدی خبرنگار الجزیره توسط صهیونیست‌ها را شدیداً محکوم کرد

خطیب‌زاده هدف قرار دادن تعمدی خبرنگار الجزیره توسط صهیونیست‌ها را شدیداً محکوم کرد
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 - 16:33

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هدف قرار دادن تعمدی شهید «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیره توسط نظامیان صهیونیست را شدیدا محکوم و بر پاسخگویی این رژیم در این خصوص تأکید کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

در پی هدف قرار دادن تعمدی خانم «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) ۲۱ اردیبهشت این اقدام جنایتکارانه را به شدت محکوم کرد و شهادت این خبرنگار ارشد را به خانواده او، شبکه الجزیره و خبرنگاران متعهد به آرمان فلسطین و قدس شریف در سراسر جهان تسلیت گفت.

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در یورش به جنین در کرانه باختری «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه «الجزیره» را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، به شهادت رساندند و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند. گفتنی است این جنایت رژیم صهیونیستی با واکنش‌های گسترده فلسطینی و غیرفلسطینی همراه شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را گواه روشنی بر عدم پایبندی این رژیم به نقش و جایگاه مطبوعات، رسانه‌ها و خبرنگاران، در آگاهی بخشی به افکار عمومی خواند که برخلاف ادعاهای دروغین ماشین تبلیغاتی صهیونیسم و رسانه‌های وابسته، از انتشار حقایق و اخبار صحیح واهمه داشته و تا مرز کشتار خبرنگاران پیش می رود.

خطیب‌زاده همچنین از سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای حقوق بشری و اتحادیه‌های رسانه‌ای بین‌المللی درخواست کرد که در مورد شهادت خانم شیرین ابوعاقله تحقیقات مستقلی انجام گرفته و رژیم صهیونیستی در قبال این جنایت پاسخگو شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین پیشنهاد انجام تحقیقات توسط رژیم صهیونیستی در خصوص این جنایت را فرافکنی و فرار رو به جلو توصیف کرد که فاقد هرگونه اعتباری است.

گفتنی است در پی شهادت این خبرنگار شبکه «الجزیره» بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که عاملان این جنایت را تحت پیگرد قرار می‌دهد و از جامعه بین‌الملل خواست، این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

پربیننده ترین خبرها