روسیه: وزارت خارجه آمریکا مانند ماشین تبلیغات نازی‌ها است

روسیه: وزارت خارجه آمریکا مانند ماشین تبلیغات نازی‌ها است
پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1401 - 10:33

یک مقام ارشد اطلاعاتی روسیه می‌گوید وزارت خارجه آمریکا در تلاش است تا سران سیاسی و نظامی روس را در انظار مردم این کشور و جهانیان بی‌اعتبار کند.

العالم _ اروپا

«سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه، وزارت امور خارجه آمریکا را با ماشین تبلیغاتی نازی‌ها در جنگ جهانی دوم که توسط «جوزف گوبلز» اداره می‌شد، مقایسه کرد.

ناریشکین شامگاه چهارشنبه طی بیانیه‌ای گفت که این وزارتخانه یک کمپین پیام‌رسانی ضد روسیه را در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره توضیح داد که آمریکا در تلاش برای «بی‌اعتبار کردن» و مخدوش نمودن چهره سران سیاسی و نظامی روسیه در چشم مردم این کشور است و برای این کار انتشار اطلاعات جعلی را در سرویس پیام‌رسان «تلگرام» ترویج می‌کند.

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه اظهار داشت: «اقدامات آنها با روش‌های وزارت آموزش عمومی و تبلیغات رایش سوم و رئیس آن جوزف گوبلز مشترک است».

پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه رئیس جمهور کنونی آمریکا در گذشته شخصا روی کار آزمایشگاه‌های بیولوژیک در اوکراین نظارت داشت، گفت شرکت‌های دارویی «فایزر» و «مدرنا» نیز در این برنامه مشارکت داشتند.

روسیه از ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. پوتین هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها