النجباء:شیطان بزرگ به دنبال غارت ثروت عراق است

النجباء:شیطان بزرگ به دنبال غارت ثروت عراق است
پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1401 - 09:56

جنبش النجباء عراق تاکید کرد شیطان بزرگ در پی غارت ثروت‌های عراق است و "تهدید امنیت ملی" آمریکا بهانه کاخ سفید برای مداخله در منطقه به شمار می رود.

العالم _ عراق

جنبش النجباء عراق در بیانیه ای، اقدام دولت آمریکا را در تمدید وضعیت اضطراری ویژه در قبال عراق، "جلوه‌ دیگری از چهره زشت شیطان بزرگ" توصیف کرد.

در این بیانیه با اشاره به حدود دو دهه تجاوز و اشغال سرزمین عراق بدون مشروعیت بین‌المللی آمده است: این وضعیت از سال ۲۰۰۳ با هدف غارت ثروت‌های عراق، هرساله با بهانه‌های واهی تمدید شده است.

جنبش النجباء بهانه تهدید امنیت ملی آمریکا را برای تمدید اشغالگری، بزرگ‌ترین تناقض برشمرد و افزود: آمریکا موضوعی را با فاصله هزاران کیلومتر دورتر از مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی تعریف می‌کند و با این بهانه دروغین، به خود حق دخالت می‌دهد؛ در حالی‌ که دفاع گروه‌های مقاومت را از عقاید و امنیت ملی خود جرم قلمداد می‌کند!

در این بیانیه ضمن تأکید بر اینکه رژیم آمریکا بزرگترین تهدید برای جامعه بین‌المللی محسوب می‌شود، آمده است: این واقعیت روز به‌ روز بر همگان آشکارتر می‌شود و ملت‌ها دریافته‌اند که این رژیم مانعی در برابر ملت‌هایی است که خواهان استقلال، پیشرفت و ارتقای امنیت هستند.

جنبش النجباء در پایان بیانیه خود تاکید کرد: معتقدیم وضعیت اضطراری باید از جانب ملت‌های مظلومی برقرار شود که برای خلاص شدن از نظام مغرور آمریکا تا سرنگونی یا اخراج آن و دست‌نشانده‌هایش از منطقه تلاش می‌کنند. این، روش و موضع ماست و هرگز از آن دست بر نمی داریم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها