هادی العامری: هیچ نیروی خارجی حق حضور در خاک عراق را ندارد

هادی العامری: هیچ نیروی خارجی حق حضور در خاک عراق را ندارد
پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1401 - 14:47

رئیس ائتلاف الفتح عراق در دیدار با سفیر اسپانیا گفت که از ابتدای سال 2022 به بعد، هرگونه حضور نیروهای خارجی در عراق قانونی نیست و توجیهی ندارد.

العالم _ عراق

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق در دیدار با «پدرو مارتینیس» سفیر اسپانیا در بغداد، بار دیگر بر غیر قانونی بودن حضور نیروهای خارجی در خاک عراق تأکید کرد.

هادی العامری در این دیدار که در دفتر وی برگزار شد، گفت از ابتدای سال ۲۰۲۲ هر گونه حضور نیروی خارجی در عراق غیر قانونی است.

اشاره هادی العامری به این تاریخ به نتایج گفت‌و‌گوهای استراتژیک میان بغداد و واشنگتن باز می گردد که طبق آن قرار بود تمامی نیروهای خارجی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ خاک عراق را ترک کنند هرچند آمریکا هیچ نیرویی از عراق خارج نکرد و نظامیان خود را با تغییر نام، به عنوان نیروهای مستشاری در این کشور باقی نگه داشت.

رئیس ائتلاف الفتح در بخش دیگری از سخنان خود به بن بست سیاسی موجود در عراق بر سر انتخاب نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت که گروه سیاسی تحت رهبری وی تمامی تلاش خود را برای پایان یافتن این وضعیت و تشکیل دولتی که مسئولیت‌پذیر باشد و کار خدمات‌رسانی به مردم عراق را به خوبی انجام دهد، در پیش خواهد گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها