"شیرین ابوعاقله" قربانی سازش؛ حمله به انسانیت با حمایت آمریکا

پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1401 - 15:42

کاربران شبکه های اجتماعی در کشورهای عربی و اسلامی به شهادت شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی واکنش نشان دادند.

العالم - داغ های مجازی

در عراق هشتگ (شیرین قربانی سازش شما شد) ترند شد و در الجزایر، مصر، لبنان، عربستان و یمن هشتگ های ( شیرین ابو عاقله و #فلسطين و فلسطین، آرمان شرافتمندان و شیرین، شهید جنین ) ترند شدند. در اردن نیز هشتگ (#جنين) ترند شد.

شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره صباح دیروز چهارشنبه به هنگام تهیه گزارش درباره حمله اشغالگران صهیونیست به شهر جنین در کرانه باختری، با شلیک مستقیم نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

دیروز چهارشنبه به دنبال شهادت شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی، دبیرخانه کمیسیون بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس شورای اسلامی ایران از کمیته حقوق بشر سازمان ملل خواست رژیم صهیونیستی را از این کمیته اخراج کند.

این کمیسیون مجلس با صدور بیانیه ای، این جنایت را محکوم کرده و از رژیم هایی که در سازش با این رژیم از یکدیگر گوی سبقت را ربوده اند و با این رژیم در ارتکاب جنایاتش همدست شده اند، خواست اکنون پاسخ ملت فلسطین را بدهند.

این کمیسیون همچنین از همه پارلمان های جهان خواست این جنایت را محکوم کنند. همچنین از اتحادیه پارلمان های جهان خواست موضوع اخراج رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار دهند.

جنایت صهیونیستی با سابقه تکرار

این رژیم به ارتکاب این جنایت اذعان کرد. عصر دیروز روزنامه هارتس نوشت که شیرین ابو عاقله از فاصله 150 متری هدف قرار گرفته است و در آن فاصله یگان ویژه موسوم به " یگان دودیوان "دهها گلوله به سمت او شلیک کردند.

به نوشته این روزنامه در تحقیقات ارتش رژیم صهیونیستی در این مورد آمده است: "گلوله ای که به شیرین اصابت کرده است گلوله 5.56 میلیمتری بوده که از تفنگ ام 16 شلیک شده است.. و برخی از نظامیان یگان دودیوان این گلوله ها را به جایی که شیرین ابو عاقله در آنجا مستقر بود، شلیک کردند ".

در این بخش از نبض سوشیال، مهمترین توییت هایی را که کاربران در کشورهای مختلف منتشر کرده اند ذکر می کنیم:

کاربری با عنوان (احسان زکی Ehsanzaki) نوشت:

ما می مانیم..

شیرین تو هرگز نمی میری..

ای وحشی های اشغالگر..

ما می مانیم و شما نابود می شوید..

اگر چه دیروز شیرین در خون خود غلتید اما شما به زودی با ننگ و خفت سرنگون می شوید و خائنان سازشکار هم با شما به درک می روند.

کاربر عراقی دیگری با عنوان (‏أشہجہان الہعہسہكُہريہ) نوشت:

امروز آتشی به جان قدس و اهالی قدس افتاده است..

شهادت همکارمان شیرین ابو عاقله..

و تیراندازی به جوان دیگری در باب العامود..

و تخریب 5 ساختمان در مناطق مختلف قدس..

دست اندازی بر زمین (فلسطینی ها) در طور

#شیرین قربانی سازش شما شد

(احسان زكي – Ehsanzaki) در توییت دوم خود نوشت:

شیرین به شهادت رسید..

شیرین به دنیا آمد..

شیرین کوچک به دنیا آمد..

امروز یک خانواده فلسطینی به یاد این خبرنگار محبوب و باوقار، نام دختر تازه متولدشده خود را شیرین گذاشتند..

آری همه ما شیرین ابو عاقله هستیم و این رژیم نامشروع بدون تردید رفتنی است..

کاربر دیگری با عنوان (سوشن ساراندون - Susan Sarandon) نوشت:

شیرین ابو عاقله با اصابت گلوله ای به سرش توسط یک تک تیرانداز اسرائیلی ترور شد در حالی که کلاه خود و جلیقه ضد گلوله پوشیده بود که رویش نوشته شده بود تا کی در قبال ترور همکارانمان سکوت کنیم که فقط به خاطر گفتن حقایق ناخوشایند ترور می شود؟

Shireen Abu Akleh was EXECUTED with a shot to the head by Israeli snipers while wearing her helmet & bullet proof vest that said PRESS on in. How long will we continue remaining silent while our “allies” kill journalists for telling inconvenient truths?

پربیننده ترین خبرها