ثروت سعودی در خدمت کوشنر و صهیونیست ها

ثروت سعودی در خدمت کوشنر و صهیونیست ها
پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1401 - 18:05

در هفته‌های گذشته، روزنامه‌های آمریکایی اخباری مبنی بر بازگشت پنهانی جارید کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور سابق آمریکا به منطقه عربی منتشر کردند که هدف از آن غارت صندوق ثروت حاکمیت سعودی به نفع خودش، اربابش ترامپ و منافع رژیم صهیونیستی است.

العالم – کشکول

او پیش قراول عادی سازی رابطه عربستان سعودی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی و ایدئولوژی فراماسونری "معامله قرن" و مشوق آل سعود برای حمله به یمن است و به رغم آنکه در زمان ریاست جمهوری ترامپ قراردادی 400 میلیارد دلاری را به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی به امضا رساند، اما از دوشیدن سعودی سیر نشده است.

اولین مثال از این دوشیدن خبر منتشره توسط نیویورک تایمز در شماره دوشنبه 11 آوریل 2022 بود که نوشت صندوق ثروت عربستان به ریاست محمد بن سلمان دو میلیارد دلار در یک شرکت که 6 ماه قبل توسط کوشنر تاسیس شد، سرمایه گذاری کرده است.

در 24 آوریل روزنامه گاردین انگلستان نوشت عربستان سعودی روی پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری آتی حساب کرده زیرا از تحریم روسیه توسط آمریکا به خاطر حمله به اوکراین خودداری و با این اقدام 2 میلیارد دلار به صندوق سرمایه گذاری متعلق به کوشنر تزریق کرد.

سپس در 7 مه روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" فاش کرد صندوق سرمایه گذاری کوشنر قصد دارد میلیاردها دلار از پول عربستان سعودی را در شرکت های اسرائیلی سرمایه گذاری کند.

در هشتم مه یک منبع دیپلماتیک فاش کرد که محمد بن سلمان مدتی قبل از طریق دوستش کوشنر با سرمایه گذاری در رژیم اسرائیل موافقت کرده بود.

این منبع افزود که یکی از علت های سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری اخیر بن سلمان در شرکت کوشنر، تمایل او به سرمایه گذاری در رژیم صهیونیستی و تقویت روابط پنهان با تل آویو است.

اگر به اظهارات داماد ترامپ بازگردیم، متوجه خواهیم شد که در پس اقدامات او 9 دستور کار پنهان برای ترویج عادی سازی رابطه رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی وجود دارد.

وی گفته بود، درصورتیکه بتوانیم اسرائیلی‌ها و مسلمانان منطقه را به تجارت با یکدیگر وادار کنیم، مردم بر منافع و ارزش‌های مشترک تمرکز خواهند کرد. ما تغییرات منطقه ای تاریخی را آغاز کرده‌ایم که نیازمند تقویت است. در این میان، محمد بن سلمان دارای اختیار تام برای موافقت با هر نوع قرارداد سرمایه گذاری در اسرائیل است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها