سازمان ملل خواهان اجرای کامل مفاد آتش بس یمن شد

سازمان ملل خواهان اجرای کامل مفاد آتش بس یمن شد
پنج‌شنبه 22 ارديبهشت 1401 - 17:07

سازمان ملل متحد در اثنای تداوم نقض آتش بس در یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی، از همه طرف های ذیربط خواست تا تمام مفاد آتش بس را اجرا کنند.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتینک، «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن بار دیگر از همه طرف ها خواست تا در مسیر اجرای همه مفاد آتش بس برقرار شده بین دولت نجات ملی یمن و ائتلاف متجاوز سعودی و هم پیمانان داخلی آنها در یمن گام بردارند.

گروندبرگ پس از پایان دیدارش از شهر عدن در جنوب یمن و دیدار با «رشاد العیمی» رئیس و «طارق صالح» معاون به اصطلاح رئیس شورای ریاستی و «معین عبدالملک» نخست وزیر یمن که دست نشانده و مورد حمایت ائتلاف متجاوز سعودیها هستند، گفت که "به پشتیبانی برای استفاده از آتش بس به منظور گام برداشتن در مسیر یک راه حل سیاسی ادامه خواهد داد".

وی از "همه طرف ها خواست تا در مسیر اجرای همه اجزای آتش بس همسو با کاهش اثر جنگ بر غیرنظامیان و تسهیل آزادی تردد و نقل و انتقال افراد و کالا گام بردارند".

گروندبرگ همچنین خواهان تلاش سازنده و پایبندی به همه مفاد آتش بس برای کاش درد و رنج انسانی در یمن شد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز چهارشنبه هفته گذشته نیز ضمن ابراز نگرانی از موارد نقض آتش بس دراین کشور تاکید کرده بود که مسئولیت رعایت آتش بس بر عهده خود طرفین است.

پربیننده ترین خبرها