آزادی عدنان عصفور یکی از فرماندهان حماس توسط رژیم صهیونیستی

آزادی عدنان عصفور یکی از فرماندهان حماس توسط رژیم صهیونیستی
جمعه 23 ارديبهشت 1401 - 10:44

مقامات اشغالگر صهیونیستی عدنان عصفور فرمانده اسیر حماس از شهر نابلس را آزاد کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

مقامات اشغالگر عصفور اسیر قبلا آزاد شده را پس از حدود 15 ماه بازداشت اداری مداوم در ایست بازرسی الظاهریه در جنوب کرانه باختری آزاد کردند.

برای تحت فشار قرار دادن فرماندهان حماس و جهت جلوگیری از نامزدیشان در شورای قانونگذاری در لیست "القدس موعدنا"، نیروهای اشغالگر، عصفور را پس از یورش به خانه وی در 16 فوریه 2021، در جریان یک کارزار گسترده دستگیری که تعدادی از فرماندهان در کرانه باختری اشغالی را هدف قرار داده بود، از نو دستگیر کردند.

عصفور یکی از شخصیت های ملی و اسلامی شهر نابلس و از فرماندهان برجسته جنبش حماس است که چندین بار دستگیر شده است.

مقامات اشغالگر از بازداشت اداری بر خلاف قوانین بین المللی استفاده می کنند؛ بطوریکه دستور بازداشت اداری علیه تمامی گروه های مختلف جامعه فلسطین از جمله فعالان حقوق بشر، دانشجویان، وکلا، کارگران و مادران صادر شده است.

"اداری" بازداشتی است که به بازداشت شده یا وکیل او اجازه بازرسی مدارک نمی دهد، و از طریق آن، فلسطینی‌ها در دادگاه‌های نظامی "اسرائیل" محاکمه می‌شوند که اصول محاکمه عادلانه مقرر در قانون و سازمان های بین‌ المللی را مراعات نمی کنند، اصول محاکمه عادلانه ای که حق برابری آنها در برابر قانون را حفظ می‌کند.

مقامات اشغالگر و ادارات زندان ها ادعا می کنند که بازداشت شدگان اداری "پرونده های سری" دارند که هرگز نمی توان آنها را فاش کرد، بنابر این زندانی از مدت زمان محکومیت و اتهام خود اطلاعی ندارد.

پربیننده ترین خبرها