انگلیس: روس‌ها در تلاش برای تسلط بر شرق اوکراین هستند

انگلیس: روس‌ها در تلاش برای تسلط بر شرق اوکراین هستند
جمعه 23 ارديبهشت 1401 - 12:39

بخش اطلاعات ارتش انگلیس با ادعای تلاش روسیه برای پیشروی هرچه بیشتر در شرق اوکراین، گفت هدف آنها محاصره کردن نیروهای اوکراینی و جلوگیری از رسیدن پشتیبانی از غرب کشور است.

العالم - اروپا

در ادامه عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و درگیری نیروهای اوکراینی و روسی در هفتادوهشتمین روز جنگ، انگلیس مدعی تلاش روس‌ها برای تسلط بر شرق اوکراین شد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) ادعا کرد: «روسیه تلاش‌های زیادی در مجاورت شهرهای ایزیوم و سورودونتسک انجام می‌دهد تا به سمت مناطق اسلوویانسک و کراماتورسک [در شرق اوکراین] پیشروی کند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «هدف اصلی روس‌ها در این محور، محاصره کردن نیروهای اوکراینی در منطقه عملیاتی مشترک، منزوی کردن آنها از نظر پشتیبانی و تدارکات، و جلوگیری از تقویت آنها توسط واحدهای اوکراینی در غرب کشور است».

وزارت دفاع انگلیس در گزارش خود مدعی شد: «نیروهای اوکراینی با موفقیت از تلاش روسیه برای عبور از رودخانه در دونباس جلوگیری کردند».

این نهاد اطلاعاتی نظامی همچنین ارزیابی کرد: «تصاویر نشان می‌دهد که روسیه در هنگام عبور از رودخانه سیوِرسکی دونتس در غرب سوِرودونتسک، تجهیزات زرهی متحرک قابل توجهی از حداقل یک گردان رزمی تاکتیکی و همچنین تجهیزات پل پانتون مستقر را از دست داده است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در ادامه این بیانیه آمده است: «انجام گذر از رودخانه در یک محیط درگیری، حرکتی بسیار خطرناک است و نشان‌دهنده فشاری است که فرماندهان روسی برای پیشرفت در عملیات خود در شرق اوکراین تحت آن قرار دارند».

ارتش انگلیس در پایان افزود: «نیروهای روسی علی‌رغم تمرکز در این منطقه، پس از عقب نشینی و تقویت مجدد واحدها از استان‌های کی‌یف و چرنیهوف، نتوانسته‌اند پیشرفت چشمگیری داشته باشند».

پیش از این نیز، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه اگر روسیه به یک کشور عضو ناتو حمله کند، این ائتلاف نیز به‌صورت جمعی پاسخ خواهد داد، اما ارزیابی کرد که مسکو، ناتو را وارد درگیری اوکراین نمی‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها