گفتگوی تلفنی مقام قطری با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره توافق هسته ای

گفتگوی تلفنی مقام قطری با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره توافق هسته ای
شنبه 24 ارديبهشت 1401 - 09:33

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با رابرت مالی درباره روابط دوجانبه قطر و ایالات متحده و آخرین تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

العالم - اسیا - امریکا
بنابر گزارش رویترز، وزارت خارجه قطر اعلام کرد معاون این وزارتخانه با نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران گفتگویی تلفنی درباره توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با تهران داشته است.
اطلاعیه این وزارتخانه در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است و می‌گوید محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با رابرت مالی درباره روابط دوجانبه قطر و ایالات متحده و آخرین تحولات مربوط به توافق هسته‌ای تلفنی گفت‌وگو کرد.
این مکالمه به دنبال سفر اخیر امیر قطر به تهران انجام شده است که در جریان آن شیخ تمیم بن حمد آل ثانی از تلاش‌ها برای احیای برجام حمایت کرد.
پیش از آن خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع مطلع نوشته بود که با توجه به وقفه طولانی ایجاد شده در مذاکرات وین میان ایران و کشورهای باقی‌مانده در برجام، کوشش‌های امیر قطر حول این هدف است که یک راه‌کار بینابینی به‌دست آید.
امیرنشین قطر تاکنون به عنوان یک میانجی و مذاکره‌کننده آرام در منطقه‌ای مملو از درگیری‌های فرقه‌ای و سیاسی نقشی راهبردی ایفا کرده و روابط قطر با واشینگتن و تهران به دوحه این امکان را می‌دهد که دیدگاه‌های آنها را منتقل کند.

پربیننده ترین خبرها