رهبر کره شمالی: کووید-19 یک «آشفتگی بزرگ» است

رهبر کره شمالی: کووید-19 یک «آشفتگی بزرگ» است
شنبه 24 ارديبهشت 1401 - 09:05

تلاش‌ها در کره شمالی برای مهار شیوع بیماری کووید-19 تشدید شده است.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز شنبه گفت شیوع کووید-19 این کشور را در یک "آشفتگی بزرگ" قرار داده است و خواستار نبرد همه جانبه برای غلبه بر این بیماری همه گیر شد. این در حالی است که 21 مورد مرگ جدید برای یک روز قبل از آن در کره شمالی گزارش شده بود.
با وجود اینکه کره شمالی بعد از دو سال، از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون هیچ گونه ابتلایی را گزارش نکرده، در روزهای اخیر به شکلی بی‌سابقه به اولین موارد شیوع کووید اذعان کرد اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که آزمایش یا کمپین درمانی دقیقی در حال انجام باشد.
به گفته کارشناسان، با توجه به توانایی‌های آزمایشی محدود کره شمالی، اعداد منتشر شده احتمالاً بخش کوچکی از کل موارد ابتلا را نشان می‌دهند که می‌تواند منجر به مرگ هزاران نفر در یکی از دو کشورِ بدون کمپین واکسیناسیون کووید شود.
خبرگزاری KCNA نوشت حزب حاکم کره شمالی در قالبی اضطراری تشکیل جلسه داده و گزارش هایی مبنی بر درمان حدود 280 هزار و 810 نفر و مرگ 27 نفر را دارد، که از اواخر آوریل گزارش شده است و این افراد به نوعی تب با منشأ ناشناس مبتلا بودند.
خبرگزاری دولتی KCNA به نقل از کیم جونگ اون در این نشست نوشت: گسترش این اپیدمی بدخیم یک آشفتگی بزرگ است که از زمان تأسیس بر سر کشور ما آمده است.
او افزود: اگر تمرکز خود را در اجرای سیاست اپیدمی از دست ندهیم و قدرت و کنترل سازمانی قوی مبتنی بر وحدت یکپارچه حزب و مردم را حفظ و نبرد اپیدمی خود را تقویت کنیم، می توانیم بر بحران فائق آییم.
رسانه های دولتی نگفتند که آیا مرگ و میرهای جدید به دلیل کووید بوده است یا خیر.

KCNA روز جمعه اعلام کرد که یک مورد مرگ به دلیل سویه اومیکرون ویروس کرونا تایید شده است.
در ادامه گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی آمده است: در این نشست گزارشی از کنترل بیماری همه گیر شنیده شده که در بیشتر موارد، تلفات انسانی ناشی از سهل انگاری از جمله مصرف بیش از حد دارو به دلیل عدم آگاهی از روش های درمانی رخ داده است.
KCNA گفت، از اواخر آوریل، 524 هزار و 440 نفر و از جمله 174 هزار و 440 مورد جدید در روز جمعه، علائم تب را نشان داده اند. حدود 243 هزار و 630 نفر تحت درمان قرار گرفته اند، اما KCNA نگفته است که چه تعداد از افراد مورد آزمایش قرار گرفته اند و تعداد کل موارد کووید را تایید نکرده است.
به گفته دانشکده پزشکی هاروارد که بر روی پروژه های مراقبت های بهداشتی در این کشور کار کرده است، کره شمالی در هفته حدود 1400 نفر را آزمایش می کند، که برای بررسی صدها هزار نفر با علائم کافی نیست.
کیم جونگ اون گفت که بحران بهداشتی ناشی از بی کفایتی و بی مسئولیتی سازمان های حزبی در واکنش ضد اپیدمی است، اما انتقال غیرقابل کنترل نیست و کشور باید به نبرد خود برای غلبه بر بحران در کوتاه ترین مدت ممکن ایمان داشته باشد.
KCNA گفت که او پیشنهاد داد تا سهم خود را با اهدای لوازم پزشکی، که در خانه اش نگهداری می شد، انجام دهد تا برای خانواده هایی که در شرایط سخت و خاص قرار دارند استفاده شود.
کیم همچنین گفت که مقامات بهداشتی باید از تجربیات سایر کشورهای پیشرفته، از جمله دستاوردهای چین در مبارزه با این بیماری همه گیر بیاموزند.

پربیننده ترین خبرها