گزارش دادستانی فلسطین از مستندات قتل عمدی خبرنگار الجزیره به دست نظامیان صهیونیست

گزارش دادستانی فلسطین از مستندات قتل عمدی خبرنگار الجزیره به دست نظامیان صهیونیست
شنبه 24 ارديبهشت 1401 - 10:39

دادستانی فلسطین با تأکید بر ادامه تحقیقات درباره جنایت روز چهارشنبه نظامیان رژیم صهیونیستی در ورودی غربی اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری که به شهادت شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره قطر منجر شد، گفت که تنها منبع تیراندازی به این خبرنگار، نظامیان رژیم صهیونیستی بوده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

دادستانی فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "پیکر این خبرنگار به دستور دادستان کل برای تشریح و جمع آوری ادله و شواهد جنایی و تهیه همه گزارش های لازم، به پزشکی قانونی انتقال یافت. همچنین به بازرس ویژه دستور داده شده است تا از صحنه جرم بازدید کرده و شهادت همه شاهدان را بشنوند و همه فیلم های مربوط به صحنه تیراندازی را بررسی کنند. تا به توان به طور اصولی به اقدامات قانونی دست زد. طبق تحقیقات اولیه تنها منبع تیراندازی در زمان شهادت شیرین ابو عاقله، نظامیان رژیم صهیونیستی بوده اند."

در این بیانیه آمده است: "تحققیات نشان می دهد که نظامیان رژیم صهیونیستی به عمد این خبرنگار را هدف قرار داده اند. در بررسی محل وقوع جنایت، مشخص شد که درختی که کنار شیرین بوده است چندین جای گلوله دارد که نشان می دهد تیراندازی به طور مستقیم صورت گرفته است و نزدیک ترین نظامی صهیونیستی که به شیرین تیراندازی کرده است، در فاصله 150 متری او بوده است. او جلیقه ضد گلوله خبرنگاری و کلاه خود داشته است اما تیراندازی به او حتی پس از اصابت گلوله به هدف ادامه یافته است به طوری که امدادرسانی به او را در همان لحظات اولیه غیر ممکن کرده است."

دادستانی کل فلسطین همچنین اعلام کرد که نتایج اولیه تحقیقات پزشکی قانونی نشان می دهد که علت مرگ، ضربه مغزی ناشی از اصابت گلوله با سرعت بسیار بالا و نفوذ گلوله به داخل جمجمه بوده است.

در این بیانیه آمده است گلوله از بدن شهید ابو عاقله خارج شده است و دادستان به آزمایشگاه جنایی دستور داده است که گزارش فنی مفصلی در این باره تهیه کند. نتایج نهایی تحقیقات بلافاصله اعلام خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها