چرا «اسرائیل» شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی  را ترور کرد؟

چرا «اسرائیل» شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی  را ترور کرد؟
جمعه 23 ارديبهشت 1401 - 22:11

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در کمال خونسردی ، شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره قطر را ترور کردند .

العالم نظرکده

ناظران مسائل منطقه معتقدند: نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل شهید شیرین ابوعاقله را به شهادت رساندند زیرا وی طی سال ها در کسوت خبرنگاری، جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را مستندسازی کرده بود. این کارشناسان با تاکید بر انجام تحقیقات بین المللی با مشارکت سازمان ملل ،آن را تنها راه برای افشای حقیقتی دانستند که «اسرائیل» به دنبال پوشاندن آن است.

این ناظران می گویند که ترور شهید شیرین ابوعاقله مستلزم تشدید تلاش کشورهای اسلامی، عربی و بین المللی برای تحقق عدالت و پاسخگویی سران اشغالگر در قبال این جنایت و جنایاتی است که هر روزه در سرزمین های اشغالی مرتکب می شود.

برخی تحلیل‌گران سیاسی ترور روزنامه‌نگار «شیرین ابوعاقله» را تاکیدی بر میزان بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به افکار عمومی جهان و ارزش‌ها و هنجارهای بین‌المللی می‌دانند و تأکید می‌کنند که بدون حمایت آمریکا ، این رژیم غاصب توان ارتکاب جنایات هولناک و بازی با قوانین بین المللی را ندارد.

برخی خبرنگاران در محکویت ترور شهید ابوعاقله گفتند که ترور روزنامه‌نگار شیرین ابوعاقله بیانگر این است که اسرائیل در صدد محو کردن حقیقت و تفکر آزاد فلسطینی هاست.

خبرنگاران افزودند: شیرین ابوعاقله یک فلسطینی اهل بیت المقدس بود که با حق و حقیقت بود و جدا از حرفه خبرنگاری همواره در کنار مردم فلسطین بود

خبرنگاران تأکید کردند که تشییع پیکر شهید شیرین ابوعاقله از ساختمان تصمیم گیران شهر رام الله با سخنان بسیار مهم محمود عباس رئیس جمهورتشکیلات خودگردان فلسطین که مسئولیت کامل ترور ابوعاقله را برعهده طرف صهیونیستی دانست، خارج شد. رژیمی که قاطعانه از انجام تحقیقات مشترک تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اشغالگر درباره ترور خودداری می کند.

پربیننده ترین خبرها