گزارش الاخبار از بزرگ ترین درگیری نظامی فلسطینیان با رژیم صهیونیستی در جنین

گزارش الاخبار از بزرگ ترین درگیری نظامی فلسطینیان با رژیم صهیونیستی در جنین
شنبه 24 ارديبهشت 1401 - 12:44

جنین در کرانه باختری فلسطین، به نقطه آغاز اجرای عملیات در داخل سرزمین های اشغالی و بلکه به کانون مقاومت جانانه جوانان فلسطینی تبدیل شده است.

العالم _ فلسطین

روزنامه الاخبار چاپ لبنان در مقاله ای درباره تحولات جنین در کرانه باختری فلسطین اشغالی نوشت: کاملا آشکار است که دشمن در پی ایجاد معادله ای جدید در جنین است، یعنی پس از آنکه «لانه زنبورها» آنگونه که آریل شارون آن را نامیده بود، به نقطه آغاز اجرای عملیات داخل سرزمین های اشغالی و بلکه به کانون مقاومت جانانه جوانان فلسطینی آن گونه که درگیری های روز گذشته نشان داد، تبدیل شده است.

این در حالی است که تلاش اسرائیل برای مهار کردن جوانان فلسطیبنی در جنین بدون هجوم گسترده به آن، تا کنون بی نتیجه مانده است، زیرا عملیات نظامیان اشغالگر برای بازداشت یک فلسطینی تحت تعقیب، به کشته شدن یک نظامی از گردان نخبه «يمام» منجر شد. با وجود چنین هزینه سنگینی، رژیم اشغالگر چکونه می تواند به دنبال فهرستی از افراد تحت تعقیبی باشد که روز به روز بر شمار آنان افزوده می شود؟

این در حالی است که علاوه بر این، گروه های مقاومت در غزه با هشدار در مورد هرگونه تلاش رژیم اشغالگر برای شکستن معادله «جنين - غزه» تاکید کرده اند که هرگز نخواهند گذاشت که مردان مقاومت در جنین تنها بمانند، هشداری که صحنه را برای تل آویو پیچیده تر، خطرناک تر و دشوارتر می کند.

تلاش رژیم اشغالگر برای پیگرد مردان تحت تعقیب مقاومت در جنین براساس تسویه حساب انفرادی با حملات برق آسا ادامه دارد با این امید که تا حد امکان شمار بیشتری از رزمندگان فلسطینی در جنین از درگیری دور بمانند تا شاید شعله درگیری ها فروکش کند و به دیگر مناطق در کرانه باختری کشیده نشود هرچند دشمن صهیونیست در حمله اخیر خود سیلی محکمی دریافت کرد که انتظار آن را نداشت زیرا یکی از نظامیان نخبه خود را از دست داد.

رژیم اشغالگر صبح دیروز (جمعه) طبق معمول با گردانی متشکل از نیروهای نخبه به محله مورد نظر، چسبیده به اردوگاه جنین هجوم برد، هجومی که با پشتیبانی تجهیزات نظامی ارتش این رژیم همراه شد. در این هجوم یک نظامی صهیونیست، یک فروند موشک دوش پرتاب به سمت منزل محمود الدبعی، فلسطینی تحت تعقیب شلیک کرد که در پی آن همه افراد منزل بیدار شدند. سپس بلندگوها به صدا درآمدند و نظامیان اشغالگر از الدبعی خواستند خود را تسلیم کند.

آن گونه که منابع خبری اعلام کرده اند، محمود الدبعی عضو گردانهای القدس است و با جميل العموری، عبدالله الحصری و أحمد السعدی از شهدای مقاومت بوده و تا قبل از اینکه در چند ماه گذشته شناخته شود، به طور پنهانی فعالیت می کرده است. پدر محمود نیز از رهبران جنبش جهاد اسلامی در جنین است.

دشمن اشغالگر از شیوه های مختلفی برای واداشتن محمود الدبعی به تسلیم استفاده کرد. اشغالگران نخست از مادر الدبعی به عنوان سپر انسانی استفاده و او را وادار کردند تا از فرزند خود بخواهد خود را نشان دهد با این حال محمود حاضر نشد خود را تسلیم کند و به نیروهای ویژه «يمام» شلیک کرد.

نیروهای اشغالگر پس از آن منزل الدبعی را از هر طرف محاصره و آن را آماج تیر و موشک های دوش پرتاب قرار دادند و در همین حال یک بلدوزر نظامی به سمت منزل او به راه افتاد. اما دیگر مردان مقاومت با ریختن به محل حادثه تلاش کردند محاصره را بشکنند که به درگیری های شدید منجر شد و در همین حال الدبعی تا آخرین تیری که در ترکش داشت، جنگید اما حاضر نشد خود را تسلیم کند و با تمام شدن مهماتش دستگیر شد.

به گفته ناظران، صحنه روز جمعه در جنین همانند جنگ خیابانی بود زیرا بیش از 15 جوان فلسطینی اهل مقاومت در برابر ارتش دشمن و نیروهای ویژه آن اطراف اردوگاه جنین، وارد درگیری مسلحانه شدند و در حالی که این درگیری به زخمی شدن 13 فلسطینی منجر شد، دشمن اشغالگر اعلام کرد که یکی از نظامیان نخبه اش، عضو گردان «يمام»، کشته شده است.

تال ليف رام، روزنامه نگار اسرائیلی به نقل از یک افسر عالی رتنه اسرائیلی نوشت که جنین روز جمعه شاهد بزرگ ترین درگیری نظامی در 20 سال گذشته بود زیرا شماری از فلسطینیان مسلح هزاران گلوله به طرف نظامیان اسرائیلی شلیک کردند.

منابع آگاه به الاخبار گفتند که نظامی اسرائیلی در پایان عملیات نظامی و هنگامی که دشمن اشغالگر در حال عقب نشینی بود و پس از بازداشت محمود الدبعی، هدف تیر قرار گرفت و کشته شد و یک فروند بالگرد نظامی او را به مکانی نظامی منتقل کرد.

این منابع تاکید کردند که نظامی اسرائیلی هنگام هجوم و محاصره منزل الدبعی کشته نشد بلکه در مناطق اطراف هدف تیر قرار گرفت و به قتل رسید.

بنابر اعلام رسانه های اسرائیلی، نام این نظامی نوعم راز است که 47 سال داشت و از 24 سال پیش در گردان ویژه «يمام» خدمت می کرد.

کشته شدن نوعم راز حادثه ای مهم و خطرناک برای اسرائیلی ها به شمار می رود زیرا نخستین بار پس از 20 سال است که یک نظامی اسرائیلی در جنین کشته می شود.

این حادثه «شاباك» را وادار خواهد کرد تا بیش از پیش خطر مردان مقاومت را که هم اکنون در شهر جنین و اردوگاه آن به سر می برند، در نظر بگیرد به ویژه از این جهت که نظامیان اسرائیلی فقط با خطر مردان مقاومت در «لانه زنبورها» مواجه نیستند بلکه خطر بزرگ تر این است که آنان از لانه خود خارج شوند و در مناطق اسرائیلی اقدام به عملیات شهادت طلبانه کنند و بالاتر از همه اینها این خطر وجود دارد که نظامیان اسرائیلی در خود جنین کشته شوند.

حادثه روز جمعه در جنین ناکامی بزرگی برای گردان «يمام» است و دشمن اشغالگر را وادار خواهد کرد تا بر شدت عملیات نظامی بیافزاید با این امید که اوضاع را تحت کنترل درآورد هرچند تا کنون ناکام بوده است.

پربیننده ترین خبرها