افشاگری وزارت دفاع روسیه در باره ناکامی حمله رژیم صهیونیستی به سوریه/ سامانه پدافندی سوریه ۱۶ موشک و یک پهپاد اسرائیلی را منهدم کرد

افشاگری وزارت دفاع روسیه در باره ناکامی حمله رژیم صهیونیستی به سوریه/ سامانه پدافندی سوریه ۱۶ موشک و یک پهپاد اسرائیلی را منهدم کرد
يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 - 07:24

رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه شنبه شب گفت که سامانه پدافندی سوریه در حمله جمعه شب (23 اردیبهشت ماه) رژیم صهیونیستی به خاک این کشور، ۱۶ موشک و یک پهپاد این رژیم را سرنگون کرده است.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش روسیا الیوم، «اولگ ژوراولوف» گفت: ۶ جنگنده از نوع «اف-۱۶» نیروی هوایی اسرائیل روز ۱۳ ماه می (۲۳ اردیبهشت) از ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه تا ۲۰ و ۳۲ دقیقه به وقت محلی به سایت‌های مرکز تحقیقات علمی سوریه در مصیاف و بندر بانیاس بدون ورود به حریم هوایی سوریه حمله کردند.

وی افزود: جنگنده‌های اسرائیلی ۲۲ موشک شلیک کردند که پدافند ارتش سوریه ۱۶ موشک و یک پهپاد را هدف گیری و سرنگون کرد.

رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه خاطرنشان کرد، در نتیجه حملات هوایی اسرائیل، سه نظامی و ۲ کارمند سوری کشته و ۲ نظامی سوری زخمی شدند و به انبارهای تجهیزات مرکز تحقیقات علمی سوریه نیز خسارت وارد شد.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" جمعه شب با اعلام این که در حمله رژیم صهیونیستی 5 نفر شهید و 7 نفر زخمی شدند، گزارش داد که پدافند هوایی این کشور به صورت مؤثر از نقاط مختلف با شلیک موشک‌های رژیم صهیونیستی در آسمان مصیاف مقابله و بیشتر آنان را سرنگون کرد.

پربیننده ترین خبرها