تیراندازی مرگبار در کلیسایی در کالیفرنیا؛ یک کشته و چهار مجروح/ 2 کشته و 3 مجروح در تگزاس

دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 - 08:50

خشونت‌های مرتبط با اسلحه در آمریکا بار دیگر قربانی گرفت.

العالم - امریکا

به گزارش شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیراندازی روز یکشنبه در یک کلیسای پرسبیترینیسم، واقع در جنوب کالیفرنیا و منطقه‌ای که اکثریت ساکنان آن را افراد مسن تشکیل می‌دهند، یک کشته و چهار زخمی بر جای گذاشت.
دفتر کلانتر اورنج کانتی در توییتر نوشت این تیراندازی ساعت یک و سی دقیقه بعدازظهر در یکی از کلیساهای شهر لاگونا وودز رخ داده و فرد مظنون نیز بازداشت شده است.
اطلاعیه این نهاد می‌گوید نفر پنجمی هم در این حادثه زخمی شده، اما جراحات او سطحی است.
مقامات گفتند مردم در حال شرکت در یک ضیافت بعد از مراسم صبحگاهی کلیسا بودند که مرد مسلح حمله خود را آغاز کرد.
جف هالوک، معاون اورنج کانتی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت حضار در کلیسا متعاقباً فرد تیرانداز را بازداشت کردند و قبل از اینکه مأموران برای دستگیری او به محل حادثه برسند، پاهای او را با طناب بستند و دست‌کم دو سلاح ضبط کردند.
لاگونا وودز در ابتدا به عنوان منطقه‌ای برای زندگی سالمندان ساخته و سپس به شهر تبدیل شد. بیش از ۸۰ درصد ساکنان این شهر ۱۸ هزار نفره که در ۸۰ کیلومتری جنوب شرق لس‌آنجلس واقع است، دست‌کم ۶۵ سال دارند.
انگیزه فرد ضارب از این اقدام هنوز مشخص نیست. این رخداد تنها یک روز پس از آن به وقوع پیوست که جوان ۱۸ ساله‌ای در شهر بوفالوی ایالت نیویورک با شلیک‌های پیاپی در یک سوپرمارکت ۱۰ نفر را به قتل رساند. انگیزه متهم شهر بوفالو «نژادپرستانه» توصیف شده است.

2 کشته و 3 مجروح در تگزاس

در یک حادثه تیراندازی دیگر در آمریکا، مقامات شهر هریس در تگزاس از وقوع یک تیراندازی در یک بازار دستفروشی در این شهر در روز یکشنبه و کشته شدن حداقل دو نفر خبر داده‌اند.

بر اثر این تیراندازی سه نفر نیز مجروح و در بیمارستان بستری شده‌اند.

پلیس هریس اطلاعاتی درباره مظنون تیراندازی منتشر نکرده اما گفته دو اسلحه کمری در محل حادثه کشف کرده است.

رسانه‌های آمریکایی بامداد یکشنبه نیز از وقوع تیراندازی کور در شهر «بافِلو» واقع در ایالت نیویورک خبر داده بودند که بر اثر آن 10 نفر کشته و 3 نفر زخمی شدند. پلیس نیویورک اعلام کرد، شخصی که خودش را «سفید برترپندار» معرفی کرده، در یک سوپرمارکت شروع به تیراندازی کرده است.

پربیننده ترین خبرها