النجباء: شمال عراق به آشیانه جاسوس‌ها تبدیل شده است

النجباء: شمال عراق به آشیانه جاسوس‌ها تبدیل شده است
دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 - 23:03

گروه مقاومت اسلامی «جنبش النجباء» به رهبری «شیخ اکرم الکعبی» در موضعی کم سابقه عصر دوشنبه تهدید به حمله علیه مواضع رژیم صهیونیستی و پایگاه‌های نظامی آمریکا در حوزه نفوذ حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری «مسعود بارزانی» کرد

العالم - عراق

این گروه در بیانیه‌ای منقش به کاریکاتوری از مسعود بارزانی با دو کلاغ روی سر او با علامت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفته است که پیروان بارزانی، شمال عراق را به آشیانه جاسوس‌ها و اشغالگران تبدیل کرده‌اند.

در این تصویر کاریکاتوری، چهره خندان مسعود بارزانی در حالی که دیگر کلاغ‌های شرارت را به حوزه نفوذ خود دعوت می‌کند، به ترسیم کشیده شده است.

گروه مقاومت اسلامی النجباء عراق نوشته است که «سران اقلیم کردستان عراق (اتباع بارزانی) با پذیرش پایگاه‌های نظامی آمریکایی و مراکز جاسوسی موساد، تنها امنیت را از اهالی شمال عراق سلب نکردند بلکه قرار دادن این منطقه به عنوان مناطق تمرکز اشغالگران و جاسوسان، آن را به اهداف مشروعی برای گروه‌های مقاومت اسلامی عراق تبدیل کرده است.»

در تصویر کاریکاتوری ارائه شده، تعدادی از نیروهای مسلح گروه‌های مقاومت اسلامی جنبش النجباء به تصویر کشیده شده که فرمانده آنها دستور حمله به آشیانه‌های کلاغ‌های آشیانه کرده روی سر مسعود بارزانی داده است.

«مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در ۲۸ مارس گذشته (۸ فروردین ۱۴۰۱) در تماس تلفنی با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق که در رسانه‌ها نوار صوتی آن منتشر شد با زبان تهدید هشدار داد که مواضع گروه‌های مقاومت در تیررس نیروهای مسلح وابسته به اقلیم کردستان عراق است.

این اظهار بارزانی بعد از آن بیان شد که جمعی از جوانان بغداد در اقدامی خودجوش در اعتراض به اهانت یکی از اعضای برجسته حزب دموکرات کردستان عراق به مرجعیت عالی دینی عراق به رهبری «آیت الله سیستانی»، دفتر این حزب را یک روز قبل از تهدید مسرور بارزانی به آتش کشیدند.

کانال خبری «صابرین نیوز» که از آن به منبع خبری نزدیک به گروه‌های مقاومت اسلامی عراق یاد می‌شود، امروز با انتشار بیانیه جنبش اسلامی النجباء افزود که بخش روابط بین المللی جنبش اسلامی النجباء، مسعود بارزانی را تهدید کرده است.

هنوز حزب دمکرات کردستان عراق در قبال این تهدید جنبش اسلامی النجباء موضعی نگرفته است.

پربیننده ترین خبرها