فروش سلاح و مهمات توسط ارتش ترکیه به گروه های تروریستی در سوریه

 فروش سلاح و مهمات توسط ارتش ترکیه به گروه های تروریستی در سوریه
سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 - 11:11

روز دوشنبه، منابع محلی سوریه در حومه ادلب فاش کردند که گروه های وابسته به نیروهای "تحریر الشام" از افسران ارتش ترکیه سلاح و مهمات خریده اند.

العالم_سوریه

این منابع اشاره کردند این عملیات خرید و فروش بین نیروهای تحریر الشام و افسران ترکیه، برای «بار اول نیست» و افزودند که این بار در جریان خروج تعدادی کامیون از اردوگاه "المسطومه" که ارتش ترکیه از آن به عنوان پایگاه نظامی استفاده می کند، قضیه فاش شد. کامیون های حاوی مهمات، با همراهی خودروهای دارای پرچم نیروهای تحریر الشام، به سمت شهر ادلب در حال حرکت بودند.

تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد کامیون‌های بسته سه دستگاه بوده و محتویات آن‌ها زمانی تأیید شد که هنگام تخلیه تعدادی صندوق دوربرگردان محراب توقف کرد تا آنها را در یک وسیله نقلیه کوچکتر قرار دهد و به سمت ساختمان فرمانداری در میدان "سبع بحرات" حرکت کند که معلوم شد حاوی مهمات است.

این منابع تاکید کردند که هنگام عبور کامیون‌ها در مسیری دور از خیابان‌های اصلی شهر، تعداد زیادی افراد نقاب‌دار به‌ویژه در پشت بام برخی از ساختمان‌های مرتفع وجود داشت و تردد خودروها به سمت جاده های فرعی به دور از حرکت کامیون ها منحرف شد.

این منابع تصریح کردند که همواره در مورد فروش سلاح و مهمات ارتش ترکیه به گروه های جولانی صحبت می شد، اما آخرین عملیات در حین اجرا فاش شد به این دلیل که در طول روز و به عنوان کمک های بشردوستانه انجام شد و محتویات جعبه های تخلیه شده در انبارها، رصد شد.

ارتش ترکیه هفته ها پیش تعدادی تونل قاچاق در مرز سوریه و ترکیه را افشا و به طور کامل منهدم کرد.

منابع محلی اعلام کردند که صدای چندین انفجار در مرز سوریه و ترکیه از سمت باب الحوا و حرم در شمال ادلب شنیده شد. در تحقیقات مشخص شد که این اقدام توسط ارتش ترکیه صورت گرفته بوده است. تونل های کشف شده برای قاچاق و نیز انتقال سوری ها به ترکیه و از طریق قاچاقچیان استفاده می شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها