وزیر سوری در ابوظبی: کشورهای اسلامی برای مقابله با تروریسم متحد شوند

وزیر سوری در ابوظبی: کشورهای اسلامی برای مقابله با تروریسم متحد شوند
يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 - 19:31

وزیر اوقاف سوریه در کنفرانس وحدت اسلامی در ابوظبی یکپارچگی تلاش کشورهای اسلامی را راه مقابله با افراط گرایی و تروریسم توصیف کرد.

العالم - سوریه

ابوظبی امروز میزبان کنفرانسی با عنوان «وحدت اسلامی... مفهوم، فرصت‌ها و چالش‌ها» است که مقامات و شخصیت‌هایی از ۱۵۰ کشور جهان در آن حضور دارند.

«محمد عبدالستار» وزیر اوقاف سوریه طی سخنانی در این کنفرانس، لازمه تحقق وحدت اسلامی را یکپارچه شدن سعی و کوشش نهادها و موسسات دینی در جهان برای مقابله با افراط‌گرایی خواند و گفت: برای مقابله با تروریسم و اندیشه‌های مسمومی که سوریه را هم طی ۱۰ سال اخیر درگیر کرده بود، باید متحد شویم.

عبدالستار همچنین تاکید کرد: ارتباط میان کشورهای اسلامی و یکپارچگی تلاش‌ آنها باید بر اساس احترام به کشورها و ارزش‌های آنها باشد.

«علی ارباش» رئیس امور دینی ترکیه هم در این کنفرانس گفت: جهان اسلام با مشکلات خطرناک و بسیار خطیر و بین المللی و جهانی روبه روست و از همین رو ما خواستار مبارزه با گروه‌های تروریستی هستیم که به اصول اسلام و چهره مسلمانان آسیب می‌زنند.

او با بیان اینکه ایدئولوژی افراطی به شکلی نظام مند جوانان جهان اسلام را فریب داده است، گفـت: این اندیشه‌ها منجر به ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی می‌شود.

ارباش تصریح کرد: امروز جهان ما به دلیل اینکه در معرض جنگ‌ها، مسائل جهانی و همه‌گیری‌ها قرار دارد یکی از دشوارترین دوران تاریخی خود را می‌گذراند.

او همچنین بر لزوم تاسیس نهادهای آکادمیک و پژوهشی به منظور حل مشکلات جهان از طریق اسلام تاکید کرد.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس ابوظبی همچنین با مصر علیه عملیات تروریستی دیروز شنبه در غرب شبه جزیره سیناء اعلام همبستگی کردند.

کنفرانس وحدت اسلامی ابوظبی همزمان با چهارمین سالگرد تأسیس شورای جهانی جوامع مسلمان برگزار شده است. این شورا یک نهاد بین‌المللی غیردولتی است که در هشتم ماه مه 2018 تأسیس شد و مقر آن در ابوظبی است و بیش از ۹۰۰ نهاد اسلامی از ۱۴۲ کشور جهان را دربرگرفته است و مهم‌ترین وظیفه آن هدایت نهادهای اسلامی در جوامع مسلمان و ایجاد هماهنگی میان آنهاست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها