هشدار سازمان ملل درباره سوءتغذیه "فاجعه بار" کودکان به دلیل افزایش قیمت ها و منازعه اوکراین

هشدار سازمان ملل درباره سوءتغذیه
سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 - 11:18

تحلیل شدید قوای جسمانی 13.6 میلیون کودک زیر 5 سال را در جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، به گفته آژانس کودکان سازمان ملل متحد، هزینه درمان نجات دهنده برای کودکانی که به شدت دچار سوءتغذیه هستند، به دلیل منازعه اوکراین و اختلالات همه گیری کرونا، تا 16 درصد افزایش خواهد یافت.

یونیسف گفت که بهای مواد اولیه غذای درمانی آماده در بحبوحه بحران غذایی جهانی که به دلیل جنگ و بیماری همه گیر ایجاد شده است، افزایش یافته است.

بدون بودجه بیشتر در شش ماه آینده، 600000 کودک دیگر ممکن است یک ترکیب غذایی ضروری و درمانی را از دست بدهند که ترکیبی پرانرژی از موادی مانند بادام زمینی، روغن، شکر و مواد مغذی اضافه شده است.

یونیسف مشخص نکرد که برای حفظ این برنامه باید چقدر هزینه را افزایش داد. به گفته این سازمان، یک کارتن غذای تخصصی حاوی 150 بسته - که برای 6 تا 8 هفته کافی است تا یک کودک دچار سوء تغذیه شدید را به سلامت برگرداند - به طور متوسط حدود 41 دلار قیمت دارد.

آژانس کودکان در بیانیه ای هشدار داد در کنار فشار بیشتر بر امنیت غذایی، از جمله تغییرات آب و هوایی، افزایش قیمت ها می تواند منجر به سطوح "فاجعه بار" سوء تغذیه شدید شود.

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف گفت: «جهان به سرعت در حال تبدیل شدن به محیطی مالامال از مرگ و میر قابل پیشگیری و رنج کودکان به دلیل تحلیل قوای جسمانی است.»

تحلیل شدید قوای جسمانی، زمانی که کودکان نسبت به قد خود بیش از حد لاغر هستند، 13.6 میلیون کودک زیر 5 سال را تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به مرگ 1 در 5 در این گروه سنی می شود.

یونیسف گفت حتی پیش از منازعه اوکراین و بیماری همه گیر کرونا، 2 نفر از هر 3 کودک به غذای درمانی مورد نیاز برای نجات جانشان دسترسی نداشتند.

پربیننده ترین خبرها