نماینده کنگره: مشارکت آمریکا در جنگ یمن ادامه دارد

نماینده کنگره: مشارکت آمریکا در جنگ یمن ادامه دارد
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 - 15:18

عضو مجلس نمایندگان آمریکا خواستار اعمال فشار بر ائتلاف سعودی-اماراتی برای پایان دادن به جنگ یمن شد.

العالم _ آمریکا

رشیده طلیب نماینده مسلمان و فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا در صحن این مجلس سخنرانی کرد و از همکاران خود خواست به طرحی رای دهند که قرار است دو نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با موضوع جنگ یمن ارائه کنند.

این عضو دموکرات کنگره آمریکا گفت: «من امروز اینجا برای همبستگی با مردم یمن ایستاده‌ام و خواستار پایان دادن فوری به هر گونه حمایت ایالات متحده از ائتلاف سعودی هستم. بمباران بی ملاحظه اهداف غیر نظامی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و تصفیه‌خانه‌های آب به همراه محاصره بنادر یمنی تا حد گسترده‌ای با حمایت لجستیک و تسلیحاتی ایالات متحده به چیزی منجر شده که سازمان ملل آن را فاجعه‌بارترین بحران انسان دوستانه جهان توصیف کرده است، بحرانی که میلیون‌ها یمنی را به مرز قحطی کشانده است».

رشیده طلیب ادامه داد: «من از خبرها درباره توافق طرف‌های جنگ یمن برای یک آتش بس سراسری دو ماهه و توقف همه اقدامات نظامی در یمن، برداشتن محدودیت‌های اعمال شده بر سوخت و باز کردن فرودگاه استقبال می‌کنم. متاسفانه عربستان سعودی هنوز محاصره هوایی و دریایی را برنداشته و در نتیجه درباره سرنوشت آتش بس و میلیون‌ها یمنی تردید ایجاد شده است».

قانونگذار دموکرات کنگره ادامه داد: «برای تقویت این آتش بس شکننده و تشویق بیشتر عربستان سعودی به نشستن دو میز مذاکره، من از همکارانم می‌خواهم که از طرح پرامیلا جایاپال و پیتر دی فازیو درباره صدور مجوز اختیارات جنگی به منظور پایان دادن به مشارکت ایالات متحده در جنگ ائتلاف به رهبری سعودی در یمن حمایت کنند و به آن رای دهند».

وی افزود: «اساسا این جنگ برای خرسند کردن خودخواهی‌ها و جاه طلبی‌های دیکتاتورهای قدرت‌های منطقه‌‎ای و موجب قتل عام و رنج میلیون‌ها یمنی در سراسر این کشور است. هیچ دلیلی برای این جنگ وجود ندارد و همین امروز باید پایان یابد».

رشیده طلیب نماینده مسلمان و فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا در توییتر هم نوشت: «ائتلاف سعودی در حال تضعیف آتش بس کنونی است. کنگره باید طرح اختیارات جنگی برای یمن را تصویب کند تا به حمایت از این قتل عام پایان و عربستان و امارات را برای صلح تحت فشار قرار دهد».

اظهارنظر این قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در شرایطی مطرح شده است که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و دیگر مقام‌های ارشد دولت جو بایدن در واشنگتن از «خالد بن سلمان» معاون وزارت دفاع عربستان سعودی میزبانی کردند.

طبق اعلام کاخ سفید، سالیوان در دیدار با برادر محمد بن سلمان درباره ادامه حمایت آمریکا به او اطمینان خاطر داد.

پربیننده ترین خبرها