رژیم صهیونیستی تحقیق در پرونده ترور شیرین ابوعاقله را لغو کرد

رژیم صهیونیستی تحقیق در پرونده ترور شیرین ابوعاقله را لغو کرد
پنج‌شنبه 29 ارديبهشت 1401 - 12:40

یک روزنامه رژیم صهیونیستی فاش کرد که ارتش این رژیم قصد ندارد تحقیقی را درخصوص ترور شیرین ابوعاقله آغاز کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

یک روزنامه اسرائیلی فاش کرد که بخش تحقیقات جنایی پلیس نظامی وابسته به ارتش اسرائیل قصد ندارد تحقیقاتی را در مورد قتل «شیرین ابوعاقله» روزنامه‌نگار فلسطینی شبکه الجزیره آغاز کند.

هاآرتص نوشت: «ارتش اسرائیل تحقیقاتی را درباره قتل شیرین ابوعاقله آغاز نخواهد کرد، زیرا هیچ شکی وجود ندارد که نظامیان اسرائیلی این قتل را انجام داده‌اند».

هاآرتص در ادامه تأکید کرد: «ارتش اسرائیل بر این باور است که بازجویی از نیروهایش باعث ایجاد اختلاف در ارتش خواهد شد».

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه 21 اردیبهشت با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین‌های اشغالی، شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به‌ ضرب گلوله به شهادت رساندند.

این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالی که جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید. «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز به طور بسیار خشونت‌آمیز به کاروان تشییع پیکر شیرین ابوعاقله در قدس اشغالی حمله کرد.

شهادت این خبرنگار بازتاب گسترده‌ای در محافل سیاسی و خبری و رسانه‌ای جهان داشت.

علی‌رغم ادعاهای مقامات ارشد رژیم صهیونیستی مبنی بر مقصر بودن فلسطینی‌ها در کشته‌شدن شیرین ابوعاقله، ارتش این رژیم به دست داشتن در این جنایت اعتراف کرد.

هاآرتص نیز گزارش داد که ارتش اسرائیل بعد از انجام تحقیقاتی درباره ترور ابوعاقله، اذعان کرد که گلوله‌های نظامیان اسرائیلی باعث شهادت وی شده است.

طبق این گزارش، بررسی‌ها نشان می‌دهد که یکی از نظامیان یگان مخفی «دوفدیوان» در فاصله 100 تا 150 متری محل شهادت ابوعاقله مستقر شده بود و در یک عملیات نظامی ده‌ها گلوله به محل حضور وی شلیک کرد.

پربیننده ترین خبرها