آشکارتر شدن فرهنگ تجاوز و آزار جنسی در پارلمان انگلیس

آشکارتر شدن فرهنگ تجاوز و آزار جنسی در پارلمان انگلیس
پنج‌شنبه 29 ارديبهشت 1401 - 20:44

افشای پی درپی رسوایی جنسی و موارد ضد اخلاقی نمایندگان پارلمان انگلیس، فرهنگ خطرناک آزار جنسی در آن را آشکار‌تر کرده است.

العالم - اروپا

پلیس انگلیس امروز (پنج شنبه) برای چندمین بار در هفته‌های اخیر از بازداشت نماینده‌ای به جرم تجاوز جنسی خبر داد و اعلام کرد مرد ۵۰ ساله‌ای که نماینده مجلس این کشور است، در پی اتهام آزار جنسی علیه فردی دیگر، بازداشت شد و اکنون با وثیقه آزاد است تا بررسی‌ها تکمیل شود.

اعمال منافی عفت و خشونت جنسی در مجلس و ساختمان‌های دولتی انگلیس، موضوع تازه‌ای نیست، اما افزایش افشاگری‌ها در این باره نشان می‌دهد دست کم شماری از قربانیان دیگر سکوت نمی‌کنند.

روزنامه ایندیپندنت نوشت: سوء استفاده جنسی سیاستمداران انگلیسی، به یک عادت مبدل شده و این بار، نماینده‌ای از حزب حاکم محافظه کار، به دام افتاده که متهم است در دهه اول دو هزار میلادی، اقدام به آزار جنسی و تجاوز به قربانی کرده است.

روزنامه گاردین هم نوشت حزب حاکم محافظه کار فعلا از نماینده خاطی این حزب خواسته است وارد مجلس نشود تا تحقیقات پلیس پایان یابد.

فهرست سیاستمداران متجاوز جنسی یا سوء استفاده کنندگان جنسی در مجلس و وزارتخانه‌های دولتی در انگلیس، روز به روز طولانی‌تر می‌شود.

این روزنامه می‌نویسد فقط در ۵ سال اخیر، شمار فراوانی از نمایندگان مجلس، به علت سوء استفاده‌های جنسی، رسوا شده اند که سیاهه این رسوایی ها، رو به فزونی است.

خبرگزاری صداوسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها