دلیل سر در گمی 'اسرائیل' از سلاح مقاومت چیست؟

دلیل سر در گمی 'اسرائیل' از سلاح مقاومت چیست؟
جمعه 30 ارديبهشت 1401 - 15:16

مقامات اشغالگر "اسرائیل" در تشخیص یک پهپاد بر فراز فلسطین اشغالی اشتباه کردند و تصور کردند این پهپاد متعلق به حزب الله است که باعث سردرگمی در صفوف ارتش "اسرائیل" شد.

العالم - فلسطین اشغالی

پژوهشگران سیاسی گفتند: آنچه امروز در مورد حادثه پهپاد رخ داد هنگامیکه اشغالگران گفتند از لبنان آمده و بعد معلوم شد پهپادی در کار نیست، فقط شکست صهیونیست ها نیست، بلکه سردرگمی در صفوف ارتش اشغالگران و دولت ادعایی آنان است.

پژوهشگران سیاسی افزودند که سردرگمی صهیونیست ها بیش از یک دلیل دارد، اولین دلیل آن نارضایتی ارتش اشغالگر "اسرائیل" از مانورهایی است که در حال حاضر انجام می دهد و دومین دلیل بی اعتمادی متقابل بین رهبری سیاسی و تشکیلات نظامی در تشکیلات رژیم صهیونیستی است.

علاوه بر مبارزات فلسطینی ها در کرانه باختری و سرزمین های 48، پژوهشگران سیاسی گفتند: تهدید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله مبنی بر اینکه مقاومت تحرکات اشغالگران را رصد می کند و در حالت آماده باش قرار دارد نیز عامل دیگری در روند سردرگمی رژیم صهیونیستی است.

رهبران گروه های مقاومت فلسطین نیز به نوبه خود گفتند آنچه رخ داده هیچ توضیحی جز این ندارد که منعکس کننده وضعیت سردرگمی، اشتباه، ترس و نگرانی مقامات اشغالگر صهیونیستی است.

رهبران مقاومت افزودند که "اسرائیل" امروز در حال پیش بینی است که حمله بعدی از کجا خواهد بود و خاطرنشان کردند که این رژیم محاسباتی برای سمت و سوی حمله دارد اما آگاه نیست که حمله بعدی از کجا خواهد بود.

رهبران مقاومت فلسطین تاکید کردند: مانورهای کنونی تلاشی برای آزمایش قدرت ارتش رژیم صهیونیستی برای گشودن رویارویی در بیش از یک جبهه است و خاطرنشان کردند که جریان پهپاد که اشغالگران را سردرگم کرد در نوار غزه نیز تکرار شد.

کارشناسان امور "اسرائیل" نیز به نوبه خود گفتند که بر اساس نتایج تمامی عملیات فلسطینیان قبل از ماه مبارک رمضان و در طول ماه مبارک، اتهامات بسیاری از سوی مخالفان و شهرک نشینان "اسرائیل" علیه دولت اشغالگر وجود دارد.

کارشناسان امور "اسرائیل" افزودند که "اسرائیل" از نظر نظامی و اخلاقی بسیار ضعیف شناخته می شود و در سال های گذشته مقاومت تجاربی برای مقابله با این موضوع در داخل سرزمین های اشغالی داشته است.

کارشناسان امور "اسرائیل" تاکید کردند که "اسرائیل" در حالت ترس دائمی به سر می برد و این اشغالگران وجودشان مبتنی بر امنیت است زیرا از مسئله موجودیت خود می ترسند چون مسئله موجودیت آنها مرحله ای موقت است.

نظر شما چیست؟

عواقب این اشتباه بر شهرک نشینان و اعتماد آنها به توانایی های ارتششان چیست؟

مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغال چه روحیه ای به مردم فلسطین می افزاید؟

آیا این رویارویی ها به یک قیام عظیم تبدیل می شوند که دشمن از وقوع آن در کرانه باختری، بیت المقدس و سرزمین های اشغالی در سال 1948 بیم دارد؟

پربیننده ترین خبرها