روسیه: برای مقابله با تحریم‌ها باید به منابع خودمان تکیه کنیم

روسیه: برای مقابله با تحریم‌ها باید به منابع خودمان تکیه کنیم
جمعه 30 ارديبهشت 1401 - 21:20

معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه تحریم‌ها علیه کشورش ممکن است چند دهه دوام داشته باشند گفت مسکو باید به منابع داخلی خودش تکیه کند.

العالم - اروپا

«دیمیتری میدویدیف»، معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه تحریم‌ها علیه کشورش ممکن است تا چند دهه دوام داشته باشد گفت مسکو باید به منابع داخلی خودش تکیه کند.

به نوشته خبرگزاری تاس، میدویدیف تصریح کرد که «عملیات نظامی ویژه روسیه» در اوکراین دلیل کشورهای غربی برای تحریم روسیه نیست.

او گفت: «ما به خوبی می‌دانیم تحریم‌هایی که اعمال شده‌اند احتمالاً برای مدت بسیار طولانی پابرجا خواهند بود و این تحریم‌ها ارتباطی هم با عملیات ویژه روسیه در اوکراین ندارند.»

معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه در ادامه گفت: «پر واضح است که این تحریم‌ها برای مدت طولانی ادامه خواهند داشت، همان‌طور که در گذشته، از جمله در دوران شوروی هم همین‌طور بود. به عبارت دیگر، برای چندین دهه تحریم‌ها ادامه داشتند.»

او بر همین اساس گفت لازم است که روسیه کاملاً به منابع داخلی خودش تکیه کند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها