بنت: آینده اسرائیل در خطر است 

بنت: آینده اسرائیل در خطر است 
شنبه 31 ارديبهشت 1401 - 10:25

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که آینده این رژیم در خطر است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش پایگاه خبری النشره، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی این مطلب را در واکنش به کناره گیری یکی از شرکای کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی بیان داشت.

«گیدا ریناوی زعبی» نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب "میرتس" روز پنجشنبه از پارلمان و طبیعتا از ائتلاف حاکم در این رژیم کناره گیری کرد.

با کناره گیری زعبی از ائتلاف حاکم، تعداد کرسی های این ائتلاف در پارلمان به ۵۹ کرسی رسید و در اقلیت قرار گرفت.

پارلمان رژیم صهونیستی ۱۲۰ کرسی دارد که تا پیش از این ۶۰ کرسی از آن ائتلاف حاکم و ۶۰ کرسی در دست جناح اپوزیسیون بود.

ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی که کابینه ائتلافی را با ریاست دوره ای "نفتالی بنت - یائیر لاپید" تشکیل داد،اساسا تا یک ماه پیش یعنی ماه آوریل ۶۱ کرسی داشت اما در این ماه یکی از نمایندگان پارلمان این رژیم به نام »عدیت سیلمان» از حزب

«یمینا» از حمایت خود از این کابینه ائتلافی کنار کشید تا تعداد کرسی های ائتلاف حاکم در پارلمان به ۶۰ کرسی کاهش یابد و اکنون نیز زعبی به عنوان دومین نفر از ائتلاف حاکم خارج شد تا اینگونه تعداد کرسی های این ائتلاف در پارلمان و به

طبع آن کابینه ائتلافی برآمده از آن به ۵۹ کرسی کاهش یابد و در پارلمان در اقلیت قرار گیرد.

این در حالی است که هم اکنون کابینه ائتلافی بنت - لاپید تلاش می کند تا زعبی را به صرف نظر کردن از کناره گیری خود از پارلمان و به طبع ائتلاف حاکم متقاعد کند.

در پی این تصمیم زعبی، بنت در شبکه های اجتماعی نوشت: "برعهده گرفتن مسئولیت تشکیل یک کابینه نجات از جانب خودم گزینه ای دشوار بود اما آینده اسرائیل در خطر است و ما باید برای حفظ وحدت اسرائیلی ها بجنگیم".

به گزارش ایرنا، کابینه ائتلافی بنت و لاپید یک کابینه نامتجانس است زیرا در آن از طیف راست گرفته تا میانه و چپ با عقاید و تفکرات کاملا متفاوت و بعضا متضاد عضویت دارند.

این کابینه متشکل از احزاب راستگرای "یمینا، اسرائیل بیتنا، امید جدید" و احزاب میانه "آبی - سفید، آینده وجود دارد و کار" و حزب چپگرای "میرتس" به همراه "فهرست عربی یکپارچه" به ریاست "منصور عباس" است.

پربیننده ترین خبرها