نامزدی «نبیه بری» برای ریاست پارلمان لبنان

نامزدی «نبیه بری» برای ریاست پارلمان لبنان
شنبه 31 ارديبهشت 1401 - 17:30

فراکسیون «التنمیه و التحریر» لبنان، نبیه بری را به عنوان نامزد خود برای ریاست پارلمان معرفی کرد.

العالم _ لبنان

فراکسیون «التنمیه و التحریر» (توسعه و آزادسازی) رئیس خود «نبیه بری» (۸۴ ساله) را برای نامزدی ریاست پارلمان لبنان معرفی و ابراز امیدواری کرد که دیگر نمایندگان نیز از این نامزدی حمایت کنند.

بر اساس گزارش «النشره»، فراکسیون مذکور در اولین جلسه خود پس از برگزاری انتخابات لبنان در «عین التینه» (محل اقامت رئیس پارلمان لبنان) بر ضرورت تعهد دولت پیشبرد امور به مسؤولیت‌های خود در دوره انتقالی تأکید کرد.

نبیه بری برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ ریاست پارلمان لبنان را بر عهده گرفت و از آن زمان تا کنون شش دور متوالی عهده‌دار این مسؤولیت بوده است.

انتخابات پارلمانی لبنان که یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) برگزار شد و پس از آن باید تکلیف انتخاب رئیس پارلمان، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور این کشور مشخص شود.

در خصوص شانس انتخاب دوباره بری برای ریاست پارلمان لبنان، «فادی ابودیه» تحلیلگر عرب به خبرگزاری «آناتولی» گفت، دوگانه شیعی یعنی حزب‌الله و امل کرسی‌های شیعی در پارلمان جدید لبنان را از آن خود کرده‌اند و طبیعتا کسی در مقابل بری نامزد این پست نمی‌شود و احتمالا تغییری رخ نخواهد داد.

ریاست‌جمهوری لبنان هم امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، با توجه به احکام بند ۱ ماده ۶۹ قانون اساسی لبنان که مربوط به وضعیت‌هایی است که دولت، مستعفی به شمار می‌رود و نیز با توجه به آغاز به کار پارلمان جدید از فردا۲۲. ۵. ۲۰۲۲دولت لبنان از فردا مستعفی به شمار می‌آید و رئیس‌جمهور ضمن تشکر از نخست‌وزیر و وزرا، از آنها می‌خواهد تا تشکیل دولت جدید اداره امور را بر عهده داشته باشند (دولت پیشبرد امور).

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها