منابع عبری: سفر بایدن به تل‌آویو در موعد مقرر انجام می‌شود

منابع عبری: سفر بایدن به تل‌آویو در موعد مقرر انجام می‌شود
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 12:03

یکی از شبکه‌های تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفر رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی در تاریخ مقرر خود انجام خواهد شد و به دلیل احتمال فروپاشی دولت این رژیم لغو نخواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت آمریکا چند روز قبل با ارسال پیام‌هایی برای این رژیم تاکید کرده که مقدمات سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی طبق برنامه در دست انجام هستند.

این شبکه عبری زبان به نقل از برخی مسؤولان دولت رژیم صهیونیستی گزارش داد که تنش‌های سیاسی که تل‌آویو این روزها با آنها مواجه است، هرگز تاثیری بر مقدمات سفر بایدن به تل‌آویو نخواهند داشت.

روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" نیز روز پنج‌شنبه نوشته بود، با توجه به اینکه گیدا ریناوی زعبی، عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب مرتس از ائتلاف حاکم استعفا داد، احتمال لغو سفر بایدن وجود دارد.

یسرائیل هیوم در ادامه به نقل از یک منبع اسرائیلی برجسته نوشت، در صورتی که بایدن سفرش را لغو کند، این امر به منزله هزینه‌ای سیاسی در نتیجه سقوط دولت و یا به دلیل شرایط سیاسی است.

خطر لغو سفر بایدن به اراضی اشغالی به تازگی و به دنبال برنامه حزب لیکود برای طرح پیشنویس انحلال کنست در پی انصراف زعبی از ائتلاف حاکم مطرح شد.

در صورتی که انحلال کنست تایید شود، در بررسی اولیه رای‌گیری انجام خواهد شد و در ادامه طی سه بررسی متوالی پیش از انحلال نهایی پارلمان رای‌گیری می‌شود سپس بار دیگر مرحله انتخابات کنست آغاز می‌شود.

این روزنامه عبری زبان به نقل از میکی زوهار، عضو کنست از حزب لیکود نوشت، زمان سرنگونی دولت نفتالی بنت (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) فرا رسیده است.

زعبی، عضو کنست از حزب چپ‌گرای مرتز پنج‌شنبه انصراف خود را از ائتلاف دولتی اعلام کرد و سومین عضو کنست شد که از این ائتلاف انصراف می‌دهد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در سایت خود اعلام کرد که زعبی پس از عیدیت سلیمان، رئیس ائتلاف دولتی از حزب یمینا و عمیحای شیکلی، دیگر عضو کنست از این ائتلاف خارج می‌شود و در حال حاضر این ائتلاف تنها ۵۹ عضو دارد.

ائتلاف یاد شده به ریاست بنت در این دوره قادر به تصویب قوانین جدید به ویژه قوانین اساسی نیست زیرا تعداد اعضای فعلی کنست کمتر از ۶۰ تن است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها