روزنامه صهیونیستی: اسرائیل قدرت بازدارندگی را در برابر حماس از دست داده است

روزنامه صهیونیستی: اسرائیل قدرت بازدارندگی را در برابر حماس از دست داده است
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 17:24

روزنامه عبری‌زبان «معاریو» اذعان کرد ارتش رژیم موقت صهیونیستی طی 15 سال گذشته به صورت کامل، قدرت بازدارندگی خود را در برابر حماس از دست داده است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه عبری «معاریو» اذعان کرد که رژیم صهیونیستی در برابر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه، ناتوان است.

این روزنامه گزارش داد، رژیم صهیونیستی جنگها و عملیاتهای نظامی زیادی برای نابودی جنبش حماس در غزه انجام داد، ولی راه به جایی نبرده است؛ زیرا هیچ عملیات نظامی نتوانست به حماس آسیب بزند.

خبرگزاری اسپوتنیک ضمن ترجمه این یادداشت، گزارش داد، پس از این عملیاتها، حماس هر بار در برابر آن مقاومت کرد و به همین دلیل «به نظر می‌رسد که اسرائیل در برابر این جنبش در نوار [غزه] خمیده شده است».

معاریو خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی و فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی آن، همچنان در برابر حماس ضعیف هستند و ارتش اسرائیل نیز طی 15 سال گذشته به صورت کامل، قدرت بازدارندگی خود را در برابر این جنبش از دست داده است.

به گزارش این روزنامه، حماس فقط «یحیی السنوار» رهبر این جنبش در نوار غزه یا «محمد الضیفن» یکی از فرماندهان نظامی آن نیست، بلکه حماس یک فکر ایدئولوژیک است و رژیم صهیونیستی هنوز این مسئله را درک نکرده است.

این روزنامه در پایان تأکید کرد، رژیم صهیونیستی از این منظر با حماس برخورد نکرده است و به همین دلیل، تداوم توسعه توانمندیهای نظامی حماس به معنای از دست رفتن قدرت بازدارندگی این رژیم در برابر حماس در نوار غزه است.

در همین ارتباط، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز (یکشنبه) به مناسبت سالروز نبرد «سیف القدس» همایشی تحت عنوان «سیف القدس، وحدت سرزمین و ملت» برگزار کرد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در این نشست گفت، غزه و مقاومت آن همان طرفی بود که شمشیر را در برابر اشغالگر از غلاف بیرون کشید و عمق این رژیم را هدف گرفت

فارس

پربیننده ترین خبرها