زلال قرآن (805):

عشق و محبت خداوند تبارک و تعالی شامل حال چه کسانی می شود ؟

عشق و محبت خداوند تبارک و تعالی شامل حال چه کسانی می شود ؟
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 22:34

العالم - زلال قرآن

از دقت در آیات زیر:
1– بخش آخر آیه 30 و آیات 31 و 32 سوره مبارکه آل عمران:
«... وَاللَّـهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ . قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّـهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّـهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّـهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ . قُلْ أَطِيعُوا اللَّـهَ وَالرَّسُولَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّـهَ لَا يُحِبُّ الْكَافِرِينَ»
ترجمه: (... وخداوند در حق بندگان بسی مهربان است . بگو (ای پیغمبر): اگر خدا را دوست می ‌دارید مرا پیروی کنید تا خدا شما را دوست دارد و گناه شما را ببخشد، و خدا آمرزنده و مهربان است . بگو: فرمان خدا و رسول را اطاعت کنید و اگر (از آنان) روی گردانید (و کافر شوید) همانا خدا هرگز کافران را دوست ندارد).
2– بخش اول آیه 165 سوره مبارکه بقره:
« وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّـهِ أَنْدَادًا يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّـهِ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّـهِ ...»
ترجم: (برخی از مردم (نادان) غیر خدا را همانند خدا گیرند و چنانکه خدا را بایست دوست داشت با آنها دوستی ورزند، لیکن آنها که اهل ایمانند کمال محبّت و دوستی را فقط به خدا مخصوص دارند...).
3– فراز«یُحِبُّهُم وَیُحِبُّونَه » ازآیه 54 سوره مبارکه مائده:
مشخص می شود که، خداوند رحمان مُحب و دوستدار بندگان مؤمن خویش است، ومؤمنین نیز به خداوند سبحان عشق می ورزند، ولی خداوند کافران (مشرکان و منافقان و گناهکاران) را دوست ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها