العامری: شکستن بن بست سیاسی در عراق نیازمند از خودگذشتگی همه است

العامری: شکستن بن بست سیاسی در عراق نیازمند از خودگذشتگی همه است
دوشنبه 2 خرداد 1401 - 18:35

رهبر ائتلاف «الفتح» بعد از دیدار با دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان عراق تاکید کرد که برای شکستن بن بست سیاسی در عراق باید همه از خودگذشتگی نشان دهند.

العالم - عراق

دفتر اطلاع رسانی ائتلاف الفتح با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «هادی العامری» در دیدار با «صلاح الدین محمد بهاء الدین» و هیات همراه تاکید کرده است که در مقطع حساس کنونی برای شکستن بن بست سیاسی، باید همگی از خودگذشتگی نشان دهند.

دیدار امروز (دوشنبه ) العامری و صلاح الدین محمد بهاء الدین در بغداد، یک روز بعد از دیدار دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان عراق با «نیچروان بارزانی» رییس اقلیم کردستان در سلیمانیه انجام شد.

تعدادی از رسانه های عراق، سفر دیروز بارزانی به سلیمانیه و دیدار با رهبران احزاب کرد از جمله اتحادیه میهنی، اتحاد اسلامی، عدالت اسلامی کردستان عراق و تغییر را به مثابه آغاز تفاهم کردها برای ذوب کردن یخ اختلافات سیاسی بین جریان های سیاسی کُرد دانستند.

بارزانی همچنین در سخنانی در سلیمانیه گفت که «بستر برای گشایش بن بست سیاسی در اقلیم کردستان و عموم عراق فراهم شده و هیچ مشکل غیر قابل حلی وجود ندارد.»

در همین راستا، هادی العامری بعد از پایان دیدار با دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان عراق در اظهاراتی به رسانه ها گفت: بسیار امیدواریم تا در سریعترین زمان ممکن برای حل مشکلات بزرگی که کشور از شمال تا جنوب عراق از آنها رنج می برد، به توافقی برای خروج از بن سیاسی در خصوص تشکیل دولت برسیم.

بهاء الدین نیز گفت که تمامی مسائل روز صحنه سیاسی عراق را در نشست امروز با العامری مورد بحث قرار داده و شاهد نزدیکی دیدگاه هایش با رهبر ائتلاف الفتح است. او تاکید کرد که طرف ها در خصوص برخی از مسائل مهم به تفاهم دست یافته اند.

طی دیروز و امروز بعد از سفر بارزانی به سلیمانیه گمانه زنی های مختلفی پیرامون توافق دو حزب حاکم کرد عراق بر سر نامگذاری نامزد ریاست جمهوری و تقسیم وزارتخانه ها و پست ها بین دو حزب (اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق) مطرح شد اما هنوز به طور رسمی از طرف دو حزب تایید نشده است.

رسانه های دو حزب حاکم در اقلیم کردستان عراق، نتایج عمومی سفر بارزانی را به سلیمانیه در روز گذشته و دیدارهایش با رهبران احزاب مختلف کرد را مثبت ارزیابی کرده اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها