جنگ اوکراین و سقوط آزاد مطبوعات انگلستان

جنگ اوکراین و سقوط آزاد مطبوعات انگلستان
دوشنبه 2 خرداد 1401 - 22:59

هیچ مطبوعات غربی مانند مطبوعات انگلیسی وجود ندارد که این میزان اعتماد به نفس داشته باشد! چرا که معتقد است که وقتی درباره اوکراین می نویسد، تمام دنیا آن را می خوانند و هیچ منبع دیگری برای دانستن آنچه در آنجا می گذرد به جز این مطبوعات وجود ندارد، اما واقعیت  کاملا برعکس است.

العالم – کشکول

بی محتوا بودن مقاله های این مطبوعات درباره روسیه و رئیس جمهور آن ولادیمیر پوتین و جنگ اوکراین ثابت شده و دنیا فهمیده است که برتری جویی پوچ و کینه کورکورانه باعث شده به طرز وحشتناکی از واقعیت دور شود.

مانند مقاله "ساندی تلگراف" نوشته دانیل جانسون که فقط مشتی توهین و ناسزا به پوتین و تحریف آشکار رویدادهای اوکراین است.

رئیس جمهور اوکراین که انتظار داشت غرب و ناتو برای دفاع از این کشور اقدام کنند، نه فقط از روسیه، بلکه از متحدان غربی خود نیز ضربه خورده است، مانند کلمن بون وزیر امور اروپای فرانسه که گفت: اگر بگوییم اوکراین تا شش ماه یا یک یا دو سال دیگر به اتحادیه اروپا می‌پیوندد، دروغ می‌گوییم ، احتمالاً 15 یا 20 سال به طول می انجامد.

فاجعه بزرگی که زلنسکی در اوکراین ایجاد کرد هنوز ابعادش مشخص نشده است، به این دلیل که کارشناسان نظامی درباره امکان پیشروی ارتش روسیه به طرف اودسا در غرب یا شمال شرق برای محاصره نیروهای اوکراینی در دونباس یا به طرف دنیپرو سخن گفته اند که در صورت تحقق به این معناست که اوکراین تمام شرق، سواحل، بنادر، زمین های حاصلخیز و کارخانه های خود را از دست خواهد داد، در حالی که امثال جانسون در مطبوعات انگلستان و غرب همچنان زلنسکی را باد می کنند و به پوتین دشنام می دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها