پوتین و لوکاشنکو در سوچی: تحریم روسیه و بلاروس به غرب ضربه زد

پوتین و لوکاشنکو در سوچی: تحریم روسیه و بلاروس به غرب ضربه زد
دوشنبه 2 خرداد 1401 - 18:29

رؤسای جمهور روسیه و بلاروس طی دیدار در شهر سوچی، ضمن صحبت درباره مسائل مهم دوجانبه از جمله جنگ اوکراین، گفتند تحریم‌ها علیه کشورهایشان، به خود غرب ضربه زده است.

العالم - اروپا

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (دوشنبه) با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی خود در سوچی دیدار و گفتگو کرد.

طبق بیانیه کاخ کرملین، موضوعات مورد بحث بین پوتین و لوکاشنکو شامل یکپارچه‌سازی و جایگزینی واردات و همچنین دستورکار تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، پوتین در این جلسه ضمن محکوم کردن تحریم‌های غرب علیه کشورش به بهانه جنگ اوکراین، گفت اقتصاد روسیه با عزت در برابر ضربه تحریم‌ها مقاومت می‌کند.

وی در این‌باره توضیح داد: «من می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که باوجود همه مشکلات، اقتصاد روسیه در برابر تاثیر تحریم‌ها مقاومت می‌کند و این مقاومت کاملا شایسته و قابل تقدیر است. تمام شاخص‌های اصلی اقتصاد کلان، این مسئله را نشان می‌دهند».

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه مسائل امنیتی و اقتصادی امروز نیازمند بحث عمیق است، اظهار داشت: «شرایط فعلی نیازمند توجه ویژه بخش اقتصادی دولت است و در مجموع این تلاش‌ها تاثیر مثبتی دارد».

بر اساس این گزارش، وی درباره دیدارش با رئیس جمهور بلاروس نیز تصریح کرد: «ما توافق کردیم که یک نشست جداگانه در اینجا در سوچی برگزار کنیم، زیرا شرایط، چنین گفتگوی جدی و عمیقی را ایجاب می‌کند. منظور من همه چیز مربوط به مسائل امنیتی در منطقه، امنیت کشورهای ما، مسائل اقتصادی است».

لوکاشنکو نیز در گفتگو با پوتین گفت که غرب به وضوح اثرات اقدامات تحریمی علیه فدراسیون روسیه و بلاروس را دست کم گرفته است، زیرا این تصمیمات به خود آنها ضربه زده است.

به نوشته ریانووستی، وی در این‌باره تاکید کرد که غرب بلاروس را وادار کرد تا فعالانه در اقتصاد خود و همکاری‌ها با روسیه مشارکت کند.

رئیس جمهور بلاروس پیش از این نیز در نشست «سازمان امنیت دسته جمعی» در مسکو گفته بود کشورهای غربی امیدوار به طولانی کردن هر چه بیشتر درگیری در اوکراین به منظور تضعیف روسیه هستند.

کشورهای غربی به سردمداری آمریکا از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، تحریم‌های گسترده‌ای را نه تنها بر مسکو بلکه بر بلاروس نیز اعمال کرده‌اند و بهانه آنها نیز کمک این کشور به روسیه برای جنگ در اوکراین است.

این در حالی است که بخش اطلاعات ارتش انگلیس اذعان کرده نیروهای بلاروس از آغاز جنگ اوکراین تاکنون دخالت مستقیمی نداشته‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها