بوریس جانسون به دلیل «دروغ‌های حزبی» درباره قرنطینه تحت فشار است

بوریس جانسون به دلیل «دروغ‌های حزبی» درباره قرنطینه تحت فشار است
سه شنبه 3 خرداد 1401 - 09:04

انتشار تصاویر جدیدی از بوریس جانسون در زمان قرنطینه انگلستان برای نخست‌وزیر این کشور بار دیگر دردسرساز شده است.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری پی‌ای میدیا، بوریس جانسون پس از انتشار عکس هایی از او در حال بالا بردن یک جام در یک مهمانی در خیابان داونینگ در حین قرنطینه، با اتهامات جدیدی مواجه است که به پارلمان دروغ گفته است.

این تصاویر - که توسط ITV News به دست آمده است - در 13 نوامبر 2020 ثبت شده است، درست چند روز پس از اینکه جانسون دستور قرنطینه ملی دوم در انگلستان را صادر کرد.

در دسامبر گذشته وقتی در مجلس عوام از نخست وزیر پرسیده شد که آیا در آن تاریخ یک میهمانی در پلاک 10 خیابان داونینگ در جریان بوده است یا خیر، نخست وزیر گفت "نه" و افزود که مطمئن است قوانین همیشه رعایت می شود.

حزب کارگر در این خصوص گفت اکنون "شکی نیست" که جانسون به نمایندگان "دروغ" گفته است.

در همین حال، پلیس متروپولیتن با این پرسش مواجه است که چرا جانسون در رابطه با این رویداد جریمه نشده است زیرا عکس‌ها نشان می‌دهند که او نوشیدنی در دست، دارد و کنار میزی پر از بطری‌های غذا و نوشیدنی دیده می شود.

در زمانی که افراد از تعاملات اجتماعی منع شده بودند، به غیر از ملاقات با یک نفر در فضای باز، دست‌کم هشت نفر دیگر در آن اتاق حضور داشتند و دست‌کم یک نفر در رابطه با رویدادی در آن تاریخ یک اخطار دریافت کرده است.

آخرین افشاگری ها در حالی منتشر می شود که سو گری، کارمند ارشد دولتی که در مورد نقض قوانین قرنطینه در وایت هال تحقیق می کند، در حال آماده شدن برای انتشار گزارش نهایی خود است.

حامیان نخست وزیر پس از دریافت تنها یک اخطار جریمه به دلیل گردهمایی در دفتر کابینه به مناسبت جشن تولد 56 سالگی او، اطمینان دارند که وی می تواند از درخواست های استعفایش جان سالم به در ببرد.

اما هنوز در وست مینستر نگرانی وجود دارد که موقعیت او ممکن است بار دیگر تحت فشار قرار گیرد به خصوص اگر - همانطور که بسیاری انتظار دارند - خانم گری به شدت از فرهنگ حاکم بر جلسات دولتی انتقاد کند که منجر به نقض مکرر قوانین شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها