تاکید بر تقویت همکاری‌ها در گفت‌وگوی بین وزیران خارجه ایران و سوریه

تاکید بر تقویت همکاری‌ها در گفت‌وگوی بین وزیران خارجه ایران و سوریه
سه شنبه 3 خرداد 1401 - 22:28

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای سوری ضمن بررسی پاره‌ای از مسائل و تحولات منطقه و جهان بر تقویت همکاری‌های میان دو کشور تاکید کردند.

العالم - ایران / سیاسی

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی ظهر امروز با «فیصل المقداد» همتای سوریه خود به بررسی مسائل مورد اهتمام دو کشور و تبادل نظر درباره پاره‌ای از مسائل منطقه پرداختند.

ه گزارش خبرگزاری دولتی سوریه(سانا)، در این تماس همچنین راه‌های همکاری دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تداوم هماهنگی‌ها و رایزنی‌های منظم در خصوص تحولات منطقه و جهان تاکید شد.

المقداد با ابراز خرسندی از توسعه روابط سوریه و ایران و اهمیت پیشبرد این روابط در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی، از حمایت‌های مستمر ایران از سوریه قدردانی کرد.

عبداللهیان هم متقابلاً بر عمق روابط راهبردی سوریه و ایران تاکید کرد و بر حمایت تهران از سوریه و مردم آن و تداوم کمک‌های لازم برای غلبه بر آثار منفی اقدامات قهرآمیز غرب(تحریم‌ها) بر سوریه تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران گفت: سوریه و ایران در یک سنگر در مقابل توطئه‌های غرب برای تضعیف امنیت و ثبات منطقه ایستاده‌اند.

دو وزیر همچنین در این تماس تلفنی درباره شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه و بروز طوفان شن در تعدادی از کشورهای منطقه از جمله شرق سوریه، عراق، ایران و منطقه خلیج فارس و اختلال در زندگی و خدمات عمومی در برخی از این کشورها گفت‌وگو کردند.

المقداد و امیر عبداللهیان بر اهمیت تداوم هماهنگی و رایزنی برای بررسی راهکارهای مقابله با این پدیده‌های اقلیمی و اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص تاکید شد.

پربیننده ترین خبرها