اظهارات عجیب وزیر خارجه ترکیه: روابط با اسرائیل به کاهش منازعات در فلسطین کمک می کند!

اظهارات عجیب وزیر خارجه ترکیه: روابط با اسرائیل به کاهش منازعات در فلسطین کمک می کند!
چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 16:02

مولود چاووش اوغلو در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی اظهارات عجیبی را مطرح کرد.

العالم - ترکیه

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه با مطرح کردن اظهاراتی عجیب مدعی شد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به تلاش ها برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای مناقشه اسرائیل و فلسطین کمک می کند.

مولود چاووش اوغلو به عنوان بخشی از اولین سفر یک مقام ارشد ترکیه به اسرائیل در 15 سال گذشته در قدس اشغالی سخنرانی کرد. این سفر در حالی انجام می شود که اسرائیل و ترکیه پس از سال ها تیرگی روابط، برای از سرگیری روابط خود تلاش کرده اند.

چاووش اوغلو در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسرائیلی خود افزود "کار بر روی یک برنامه مثبت همچنین می تواند به ما کمک کند تا اختلافات خود را به شیوه ای سازنده تر بررسی کنیم." وی مدعی شد ارتباطات بین رجب طیب اردوغان و همتای اسرائیلی وی به کاهش تنش بین اسرائیل و فلسطینی ها در قدس در ماه رمضان کمک کرد.

سفر چاووش اوغلو به بیت المقدس پس از سلسله دیدارهای سطح بالا با مقامات فلسطینی در رام الله انجام شد که در آن وی تعهد ترکیه به فلسطینی ها و استقلال آنها را اعلام کرد. وزیر امور خارجه ترکیه گفت در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین با هر دو طرف گفتگو کرده است و افزود: ما معتقدیم که راه حل دو کشوری با پارامترهای سازمان ملل تنها راه حل برای صلح پایدار است.

این در حالی است که عادی‌سازی روابط کشورهایی همچون مصر، اردن و امارات با رژیم صهیونیستی به کاهش آلام مردم فلسطین کمکی نکرده است.

پربیننده ترین خبرها