کاربران: تیران و صنافیر دروازه عادی سازی روابط عربستان و رژیم اشغالگر!!

کاربران: تیران و صنافیر دروازه عادی سازی روابط عربستان و رژیم اشغالگر!!
پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 - 22:12

در پی انتشار اخباری مبنی بر وساطت امریکا میان قاهره و ریاض و تل آویو برای به اتمام رساندن معامله فروش و انتقال مالکیت دو جزیره مصری به عربستان، هشتگ "تیران و صنافیر مصری هستند" امروز در فضای مجازی مصر تبدیل به ترند شد.

العالم ـ مصر

طبق گزارش پایگاه آمریکایی "اکسیوس"، دولت جو بایدن با مصر، عربستان و رژیم صیهونیستی در حال گفتگوست که اگر این مذاکرات به نتیجه برسد، نخستین گام به سمت عادی سازی میان تل آویو و ریاض خواهد بود.

آمریکا پیش از این توافق های ذلت بار سازش میان امارات و بحرین و رژیم صهیونیستی را مورد تایید و حمایت قرار داده است.

5 منبع آمریکایی و اسراییلی به این پایگاه آمریکایی گفتند که مذاکرات با هدف به سرانجام رساندن انتقال دو جزیره راهبردی در دریای سرخ از مالکیت مصر به مالکیت عربستان است. این منابع این گام را دستاوردی مهم برای سیاست خارجی امریکا در خاورمیانه دانستند.

پایگاه اکسیوس به نقل از این منابع آورده است که این مذاکرات حساس ادامه دارد؛ اما توافق هنوز کامل نشده است. کاخ سفید می خواهد که توافق قبل از سفر جو بایدن رییس جمهور آمریکا به خاورمیانه به سرانجام برسد و پیش بینی می شود که سفر بایدن شامل سفر به عربستان نیز شود.

این منابع تصریح کردند که دولت بایدن بر این عقیده است که به سرانجام رساندن این معامله می تواند به اعتمادسازی میان عربستان و "اسراییل" منجر شود. این توافق همچنین مهمترین دستاورد سیاست خارجی امریکا در خاورمیانه از زمان عادی سازی برخی کشورهای عربی با اسرائیل باشد .

کاربران شبکه های اجتماعی و فعالان مصری اما با اعلام مخالفت خود با فروش جزایر تیران و صنافیر، تاکید کردند که هدف از این گفتگوها واگذاری این جزایر به صهیونیست هاست.

آنها قاطعانه مخالفت خود را با تکمیل توافق اعلام کردند و آن را توافقی ننگین و خیانتی بزرگ قلمداد کردند. کاربران در فضای مجازی خاطرنشان کردند که تنها کسی که از این معامله سود خواهد برد، رژیم صهیونیستی است.

کاربری به نام "بهلوله اعقل المجانین" با انتشار تصاویری از تیران و صنافیر نوشت: چه کسی به شما گفته است که زمین و خاک یک کشور متعلق به رییس یا یک مسئول است تا هرآنچه که بخواهند انجام دهند؟ میهن قابل خرید و فروش نیست. مصری ها جان خود را فدای میهنشان می کنند.

"Mohamd" توییت کرد: جزایر تیران و صنافیر علنا به صهیونیستها واگذار خواهند شد، آیا ملت خوابند و یا متوجه نیستند؟

"عبدالرحمن فایز" نوشت: هیچ رییس و یا امیری نمی تواند اختیار این جزایر را به دست گیرد و اگر فروخته شود باز هم به مصر بازگردانده خواهد شد ما هیچگاه از تیران و صنافیر صرف نظر نخواهیم کرد.

"Mahmoud" توییت کرد: تیران و صنافیر مصری هستند و حتی اگر دزدان خیانتکار آن ها را بفروشند فردا یا پس فردا به حاکمیت مصر بازگردانده خواهد شد و هرکسی که حقوق ملت و میهن را پایمال کند مجازات خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها