ارجاع پرونده ترور شیرین ابو عاقله به دادگاه کیفری

ارجاع پرونده ترور شیرین ابو عاقله به دادگاه کیفری
جمعه 6 خرداد 1401 - 12:47

الجزیره روز پنجشنبه تصمیم گرفت پرونده ترور شیرین ابو عاقله روزنامه نگار فلسطینی را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهد، و انجمن حقوقی برای پیگیری جرم در مراجع قضایی بین المللی تشکیل داد.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه الجزیره در بیانیه‌ای اعلام کرد که متعهد می‌شود که همه راه‌ های ممکن را برای آوردن عاملان این ترور به سکوهای عدالت بین‌المللی و مجازات قانونی آنها فعال کند.

رژیم اشغالگر "اسرائیل" در 11 مه، روزنامه نگار شیرین ابوعاقله را در حالی که در حال پوشش خبری یورش به جنین در کرانه باختری اشغالی بود، ترور کرد، که باعث خشم محافل حقوق بشری و رسانه ای در سطح عربی و بین المللی شد.

شیرین ابو عاقله 25 سال درگیری ها را در سرزمین های اشغالی فلسطین پوشش داد.

شبکه الجزیره اعلام کرد که پرونده جنایت شامل بمباران دفتر الجزیره در غزه توسط "اسرائیل" و تخریب آن در ماه مه 2021 نیز خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: "ما یک اتحاد حقوقی بین‌المللی تشکیل داده‌ایم که شامل تیم حقوقی ما و کارشناسان بین‌المللی است تا پرونده کاملی را برای ارائه به دادستانی دادگاه کیفری بین‌المللی آماده کنند".

بیانیه الجزیره همزمان با افشای نتایج تحقیقات دادستانی فلسطین در مورد ترور شیرین ابو عاقله بود، و همزمان با مطرح شدن این جنایت در شورای امنیت سازمان ملل.

با اشاره به اینکه گلوله ای که این همکار شهید را به شهادت رساند، حاوی یک ترکش آهنی ضد زره بود، اکرم الخطیب، دادستان عمومی فلسطین تایید کرد که یک سرباز رژیم صهیونیستی به خبرنگار الجزیره، شیرین ابو عاقله، در حالی که قصد فرار داشت شلیک کرده و از ناحیه سر او را مورد اصابت قرار داد.

الخطیب - طی یک کنفرانس مطبوعاتی دیروز پنجشنبه - جزئیات تحقیقات مربوط به ترور خبرنگار الجزیره را فاش کرد، گزارش این تحقیقات به محمود عباس رئیس جمهور این کشور تحویل داده شد.

مدعی العموم تصریح کرد که گلوله ای که باعث کشته شدن شیرین ابو عاقله شد 5.56 میلی متر قطر داشت و نیروهای ناتو از آن استفاده می کنند.

وی همچنین علت فوت را پارگی مغز شهید شیرین ابو عاقله عنوان کرد که نشان دهنده این است که وی در وضعیت فرار قرار داشت.

پربیننده ترین خبرها