دیدار وزیر خارجه امارات با اردوغان و تأکید بر حفظ امنیت و ثبات منطقه

دیدار وزیر خارجه امارات با اردوغان و تأکید بر حفظ امنیت و ثبات منطقه
شنبه 7 خرداد 1401 - 18:11

وزیر خارجه امارات که به ترکیه سفر کرده با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

العالم - ترکیه - امارات
«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات امروز شنبه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه، مسیرهای همکاری مشترک دو کشور در تمامی زمینه‌ها به نفع منافع دو ملت، اوضاع منطقه و ضرورت تلاش برای تقویت ارکان صلح، امنیت و ثبات منطقه بررسی شد.

خبرگزاری امارات (وام) گزارش کرد که در این دیدار همچنین دو طرف به تبادل دیدگاه درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اوضاع اوکراین پرداختند.

بن زاید همچنین بر علاقه‌مندی امارات برای حمایت از تقویت افق‌های همکاری دوجانبه با ترکیه و تلاش برای تقویت ارکان امنیت و ثبات منطقه و نیز تلاش برای قدم برداشتن در مسیر توسعه به منظور برآورده کردن خواسته‌های ملت‌ها برای رونق و شکوفایی، تأکید کرد.

وزیر خارجه امارات همچنین در نشست خبری مشترک با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود درباره روابط دوجانبه و زمینه‌های مهم همکاری بین ابوظبی و آنکارا صحبت کرد و هدف کشورش را گسترش روابط با ترکیه در جهت خدمت به منافع دو جانبه عنوان کرد.

وزیر امور خارجه امارات با اشاره به سیاست‌ روسای دو کشور درخصوص گسترش روابط دوجانبه، بر افزایش حجم فعالیت‌های اقتصادی بین ابوظبی و آنکارا تاکید کرد و از بررسی توافق‌نامه‌های تجاری با چاووش اوغلو خبر داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها